Jakt

Er det nå jeg skal begynne å argumentere for at det du egentlig trenger er en eldre engelsk sideligger i 12/65?

Ehh, dette er litt flaut (eller egentlig veldig ...) ref diskusjon mellom 12/70 og 12/76 er, så oppdaget jeg i går at jeg har akkurat 12/70 primært i skapet, og det er det jeg har brukt de siste gangene både på rype og hare ...og funket jo fint det.

Har bare brukt større på sjøfugl osv.

Så, note to self, kan være greit og ha tungen i rett munn før man spør om råd, hehe. Ja ja, men da fikk jeg jo i hvertfall alle potensielle betenkeligheter MOT 12/76 ganske så greit avklart ...om ikke annet. Og tenker at spør man dumt, ja da får man vel tåle å by på seg selv etterpå og, hehe.

Så blir Beretta, og trolig en light utgave, case closed for min del;)

Har selv Beretta ultra light gold og kan anbefale det på det varmeste.

Ble en Beretta Silver Pigeon 12/76 på meg til slutt. Hadde 8 serier med den i dag, og må si jeg kunne ikke vært mer fornøyd med valget :)

Vet det er en viss fare for at du er linksskytter, men hadde vært stas å prøve din en gang. Vurderer samme selv.

Hvordan hagle burde man kikke på til ca 8 000,-? Jeg hadde planer om å kjøpe en Franchi Falconet, med tanke på vekt og kvalitet.
Vil 2,65kg være alt for lett?

Hadde håpet på å kjøpe en hagle til 6-8000,- til å bruke min første jaktsesong, da jeg har brukt alt for mye på rifle blir det ikke en hagle til noe særlig mer, hadde tenkt å kjøpe inn noe mer kvalitet til neste sesong.

Så noen som har tips til hagle, nytt eller brukt som kan passe meg. O/U 12/76.

Pil og bue innendørs..? Hmm.

Tror jeg satser på noe klokere dyr med samme kvalitet på kjøttet. Klokere dyr byr på en mer spennende jakt og bidrar høyt til sikkerheten.

Hadde min første jakttur her om dagen, for en nydelig aktivitet:)

Ikke noe matvilt falt for hagla den første dagen, men fikk luket ut denne predatoren

65862CF6-DD49-4F44-8221-EAD817625770_zpsqi3t8bdq.jpg

Har et stort behov for å dele fra første sesong som jeger merker jeg;) Fint hvis andre folk også deler noen bilder. Det er jo mange som jakter her virker det som.

Hadde en lang tur i skogen i dag, så flere ravner, og så en lang fight mellom en hønsehauk og en ravn, skikkelig "dogfight.
Andre observasjoner er: endel duer som fløy for høyt, rådyr, nøtteskrike og noen ender.

Etter å ha brukt endel dager i terrenget begynner jeg å skjønne hvorfor det koster 700,- for sesongkort. Har ikke sett en eneste orrfugl, storfugl eller jerpe. Viltet i terrenget består av spurv, kråkefugler og noen duer som flyr over. Hadde vært morro å brukt en god hund i terrenget, for å se om det er noe som helst. Har prøvd å gå i alle "typiske" skogsfuglterreng(etter tips fra nettet) uten å se noe. Kan det virkelig være helt tomt for skogsfugl i et så stort område?
Jeg har ihvertfall planer om å gjøre mitt for å prøve å påvirke i positiv retning.

Denne krabaten klappet sammen etter et møte med 32gram vismut

Fint hvis andre folk også deler noen bilder.

Enig.

Her er dagens bevis på at man ikke trenger å stå opp i sekstiden for å finne fugl: Tre ryper og en orrfugl på et par ettermiddagstimer. Flink bisk.

Ingen lunsjpause i musebua idag.

Redigert:
Sikle, sikle

Enig.

Her er dagens bevis på at man ikke trenger å stå opp i sekstiden for å finne fugl: Tre ryper og en orrfugl på et par ettermiddagstimer. Flink bisk.

Forholdsvis usympatisk av deg å poste slikt

;) Flott fangst, men vil påstå den blir satt LITT i skyggen av "tilbehøret".
Den komboen av våpen og klokke kan gi dårlig nattesøvn for en jeger/klokkeentusiast....

Forstår jeg nå riktig at det er to stk. linksskyttere på sonen? :rolleyes:

Siden det går mye i fuglejakt her, så passer denne muligens inn? ;) ;)

[video=youtube;6inwzOooXRU]http://www.youtube.com/watch?v=6inwzOooXRU[/video]