Klokkecafé – løst og fast om klokker

Sier vel seg selv at denne må bli veldig bra på svart gator. MÅ ikke gå glipp av denne på neste GTG ...

Forresten, @Juice, vet du om urverket på den PSM som har vært til salgs på TZ er dårlig?

@csabko

Hmm, den som var på TZ var en Spirit MKII?

I såfall er det snakk om et urverk fra Technotime, nærmere bestemt dette.

Jeg tror ikke PSM har gjort like mange forandringer på dette som ETA2824-verket som sitter i min (dette blir nok også reflektert i prisen), men har heller ikke lest noe dårlig om TT738.
 
Redigert av en moderator:
@csabko

Hmm, den som var på TZ var en Spirit MKII?

I såfall er det snakk om et urverk fra Technotime, nærmere bestemt dette.

Jeg tror ikke PSM har gjort like mange forandringer på dette som ETA2824-verket som sitter i min (dette blir nok også reflektert i prisen), men har heller ikke lest noe dårlig om TT738.

Tusen takk for kjapt svar @Juice
Jepp, prisen var ikke avskrekkende, men da forklarer det saken. Googlet litt det urverket og leste
endel negativt (ikke noe konkret, men generelle betraktninger av folk som kanskje ikke hadde peiling).

God natt!
 
Redigert av en moderator:
@Juice, tror det blir schtilig!

(Jeg er for øvrig veldig glad for at jeg fikk oppleve denne live, flott og umiskjennelig klokke dette.)
 
Redigert av en moderator:
Er det noen her som har erfaring med Poljot sine Chronographer?
Jeg har sett det er mange tøffe modeller. Er detter gode saker?

:cool:
 
Er det noen her som har erfaring med Poljot sine Chronographer?
Jeg har sett det er mange tøffe modeller. Er detter gode saker?

:cool:

Jeg har ikke førstehåndserfaring med dem, men en kollega har en Strela (såvidt jeg vet et under-brand av Poljot) med 3133-verk, og den har visstnok fungert utmerket i daglig bruk over et par år. Han sier at den sakker litt mens kronograf-funksjonen er aktiv, men dette er ettersom jeg har forstått vanlig for kronografer?
Jeg kunne godt tenkt meg å ha en slik selv :)
 
Ser det ofte refereres til bukta her når det gjelder bruktkjøp av klokker, hvilken side er det? Eneste jeg forbinder med bukta er piratbay, men er ikke mye klokker å få kjøpt der.
 
ebay.com har mye. Mye rart og stor fare for å få fake. Men vær forsiktig og nøye så går det stort sett bra.
Sjekk opp detaljer omkring kjente merker og slikt. Seamaster, rolex og andre kjente/populære vintage er jo en slager når det gjelder fake... Er du uheldig blir det bare prisen du betaler som er ekte...

Men for all del! Mye fint å få tak i der

:cool:
 
Ser det ofte refereres til bukta her når det gjelder bruktkjøp av klokker, hvilken side er det? Eneste jeg forbinder med bukta er piratbay, men er ikke mye klokker å få kjøpt der.

Som andre har nevnt, e-bay.

Husk å sjekke feedback til selger og at selger tidligere har solgt varer i samme eller høyere prissegment.

Så blir du nok kjent med disse:

Your max bid:
You've been outbid. Don't let it get away - place another bid.
You've been outbid by an automatic bid placed earlier by another bidder.
You're the highest bidder on this item!
You're the first bidder on this item!
You're the highest bidder on this item, but you're close to being outbid.
This auction is almost over and you're currently the high bidder.
You're the high bidder on this item, but the reserve price hasn't been met yet.
You've been outbid by someone else.
You can still win! Try bidding again.
You've been outbid by someone else's max bid.
You can still win! Try bidding again.
Your bid wasn't accepted because it's the same as someone else's bid.
Try raising your max bid.
You're the highest bidder!
To increase your chances of winning, try raising your bid.
You're the first bidder. Good Luck!
You're still the highest bidder!
You increased your max bid to
Please enter your bid again.
Enter a valid amount for your bid.
Enter a bid that is the minimum bid amount or higher.
You have to bid at least
Sorry, you can't lower your maximum bid once it's placed.
This seller requires the buyer to have a PayPal account to purchase this item. Get a PayPal account here .
Your bid is the same as or more than the Buy It Now price.You can save time and money by buying it now.
Place bid
Review and confirm your bid
Bid confirmation
Increase max bid
Time left:
 
Inspirert av Galápagosøyene var det en gallaforestilling med Ewan McGregor på scenen som en slags Darwin, blå maneter hengende fra taket og 800 utvalgte gjester, blant dem skuespillerne Susan Sarandon, Kevin Spacey og Arsenal-manager Arsène Wenger.

Interessant. Har sett sistnevnte har en del klokker. Hvertfall 1 Tourbillon. Så det er antagelig IWC altså.
 
Stille dato på klokken

Interessant. Har sett sistnevnte har en del klokker. Hvertfall 1 Tourbillon. Så det er antagelig IWC altså.

Hei,
Ett kanskje dumt spørsmål, men når på dagen skal du stille datoen på klokken for at den skal bytte dato kl. 2400 i stedet for dagen etter kl. 1200 på formiddagen ??

:confused:
 
Seiko er ett populært merke her inne, jeg har selv eid to stykker og er fornøyde med dem. Men når det kommer til nettopp bezelen opplever jeg den som ganske slarkete og av mindre god kvalitet. Det en jo lik null motstand når den skal vris. Er ikke sjeldent den beveger seg en halv omgang uten min hjelp.
Modellene jeg har er Orange monster og Glossy diver der Glossy diveren er den verste.

Hvordan opplever andre dette?
 
Seiko er ett populært merke her inne, jeg har selv eid to stykker og er fornøyde med dem. Men når det kommer til nettopp bezelen opplever jeg den som ganske slarkete og av mindre god kvalitet. Det en jo lik null motstand når den skal vris. Er ikke sjeldent den beveger seg en halv omgang uten min hjelp.
Modellene jeg har er Orange monster og Glossy diver der Glossy diveren er den verste.

Hvordan opplever andre dette?

Har selv Orange Monster og synes bezelen er veldig tight og fin. Har ikke merket noe til de problemene du beskriver..
 
Huff, her er det mye "enabling" på gang... Blir sprø av å se alle godsakene som pakkes ut.

Jeg må slukke kjøpetrangen snart kjenner jeg :)

A
 
Hei,
Ett kanskje dumt spørsmål, men når på dagen skal du stille datoen på klokken for at den skal bytte dato kl. 2400 i stedet for dagen etter kl. 1200 på formiddagen ??

:confused:

Du stiller den til gårsdagens dato. Deretter stiller du tiden til datoen skifter til dagens. Så regner jeg med at du vet omtrent hvilken tid på døgnet det er når du stiller klokken og da går resten av seg selv. Nevner for sikkerhets skyld at hvis klokken er 17.00 må du altså passere kl 12.00 én gang;)
 
Hei,
Ett kanskje dumt spørsmål, men når på dagen skal du stille datoen på klokken for at den skal bytte dato kl. 2400 i stedet for dagen etter kl. 1200 på formiddagen ??

:confused:

Du stiller den til gårsdagens dato. Deretter stiller du tiden til datoen skifter til dagens. Så regner jeg med at du vet omtrent hvilken tid på døgnet det er når du stiller klokken og da går resten av seg selv. Nevner for sikkerhets skyld at hvis klokken er 17.00 må du altså passere kl 12.00 én gang;)

@kjoerb : Og så passer du på at du ikke stiller datoen når klokken din viser et sted mellom 20 og 03 (ish). Dette er skadelig for mekaniske urverk. Med andre ord er det best å stille timeviseren til et "nøytralt område" før du stiller datoen.
 
Redigert av en moderator: