Hvalrossen
Støttemedlem
Fikk et interessant spørsmål fra en venn i går:
Han ønsker seg en solid klokke med mekanisk/automatisk urverk som (i hans ord) "tåler alt", samt kan dykkes med.
Vi snakker en prisklasse på 10-12 K
Noen ideer?
Har skjønt at Sinn skal være gode kjøp, men hvilken modell vil da tilfredsstille kravene?
Og er det noen alternativer?
Takk for gode inspill, men jeg føler ikke spikerehodet er truffet helt enda.
Er det ikke en klokke der ute som er almennkjent for å være solid og tåle alt? En klokke som alltid blir nevnt når slike spørsmål blir stillt? Klokkeverdenens Kalashnikov?
Takk for gode inspill, men jeg føler ikke spikerehodet er truffet helt enda.
Er det ikke en klokke der ute som er almennkjent for å være solid og tåle alt? En klokke som alltid blir nevnt når slike spørsmål blir stillt? Klokkeverdenens Kalashnikov?
Denne ser jo ut til å tåle en del:
http://www.tidssonen.no/forum/japan...x007-%96-en-mildt-sagt-annerledes-test-27290/
@Hammerfjord - var dette kamuflert skryt av Rolex sine metallurger og teknologi?
Takker som deler, intressant at de gir en levetid på kun et par år på kinaspiraler, det er vel akkurat utenfor garantitiden det.
Men, correct me if I'm wrong - dette vil vel ikke være et issue i f.eks. Miyota 9015 (de er vel Citizen/Japanske?)
Skille
@Hammerfjord pt. 2 - jeg følger med på hva Benarus (og Raven) lager og de ny-gamle Moray ser knallkule ut,
de med spill i skiven var spesiellt lykkede.
Noen som vet åpningstidene til Tidemann?
Du kan evt sende dem en epost og spørre, så får du svar i løpet av 3-4 uker