Klokkecafé – løst og fast om klokker

Fått et tilbud på Baume et Mercier Linea klokke jeg har for salg for min mor. Helt ny, koster 15k i Norge, la ut for 6900,-, og fått tilbud om 4500,-.

Modellen er BMMOA10138

Hva tenker dere?
 
Det er en bra pris. As good as it gets.
Denne kan fås ned mot 600$ helt ny på eBay = ca.5000kr.

Det er internasjonale priser på disse, noe som betyr at MVA ved import ikke aktuelt. Lignende dealer kan nok forhandles frem i Norge hvis butikken ønsker å frigjøre litt kapital.

Det som taler for akkurat din klokke (hvis den er kjøpt ny i Norge) er norsk garanti og reklamasjonsrett. Hvis klokken din er kjøpt uten papirer og kvittering så hadde jeg løpt og tatt de 4500kr.

Fått et tilbud på Baume et Mercier Linea klokke jeg har for salg for min mor. Helt ny, koster 15k i Norge, la ut for 6900,-, og fått tilbud om 4500,-.

Modellen er BMMOA10138

Hva tenker dere?
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Det er en bra pris. As good as it gets.
Denne kan fås ned mot 600$ helt ny på eBay = ca.5000kr.

Det er internasjonale priser på disse, noe som betyr at MVA ved import ikke aktuelt. Lignende dealer kan nok forhandles frem i Norge hvis butikken ønsker å frigjøre litt kapital.

Det som taler for akkurat din klokke (hvis den er kjøpt ny i Norge) er norsk garanti og reklamasjonsrett. Hvis klokken din er kjøpt uten papirer og kvittering så hadde jeg løpt og tatt de 4500kr.

Den er kjøpt i New York. Det er kvittering på betalt MVA og papirer på klokken
 
Er det bare jeg som synes det vært sykt mye aktivitet på TS salg sider siste ukene? Er det vår hormoner eller noe?
 
De fleste lenker har ikke glidelock el lignende systemer for å raskt forlenge lenken med et par mm.

Til de lenker som har vanlige hull for micro adjustment: hva med å bruke en quick release-barett på den siden, vendt sidelengs/nedover? Burde ikke det gå, eller krasjer det med claspen når man folder sammen?


Edit: Glem det, krasjer med selve endestykket på lenken ja. Ikke nok klaring.
 
Redigert:
Bare legger den her..
Screenshot_20170529-164254.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Noken som vet om ein Urmaker i Moss som fører certina?
Bur ikkje i nerheiten av noken sjøl, men skal i eit bryllup der i sommer. Skulle hatt ein ny bezel, so tenkte eg ville ringe å bestille i god tid. :)
 
Trenger en klokkeboks til 6-8 klokker. Av god kvalitet. Ikke Kinagreiene som går på Klokkeriet til trippel eBaypris :)

Trøbbelet er at jeg har små håndledd, så jeg ønsker en der putene ikke sprenger klokkene fra innsiden. Noen som har noen tips i siste liten, før jeg går for en av Tidssonen sine?

God dag!
 
Trenger en klokkeboks til 6-8 klokker. Av god kvalitet. Ikke Kinagreiene som går på Klokkeriet til trippel eBaypris :)

Trøbbelet er at jeg har små håndledd, så jeg ønsker en der putene ikke sprenger klokkene fra innsiden. Noen som har noen tips i siste liten, før jeg går for en av Tidssonen sine?

God dag!

Jeg har nå en boks for 6 klokker fra Rapport. Dette er kvalitet, men det koster også. Men til poenget ditt; Jeg opplever disse putene som mindre enn de i andre bokser jeg har prøvd (type de du får kjøpt hos mange gullsmeder ol.) Har dog ikke testet TS sine, men de ser i hvertfall bra ut!
 
  • Liker
Reaksjoner: Olako
Hei
Tenker å bestille en klokke fra Lervik Ur, men ettersom jeg ikke er bosatt i Haugesund må den sendes med post. Hvordan er dette mtp sikkerhet osv.? Hvem står med tapet dersom den f.eks mistes i posten? Antar Postens forsikring ikke dekker klokkens verdi på 70-80k. Hvordan erfaring har folk?

På forhånd takk
 
Hei
Tenker å bestille en klokke fra Lervik Ur, men ettersom jeg ikke er bosatt i Haugesund må den sendes med post. Hvordan er dette mtp sikkerhet osv.? Hvem står med tapet dersom den f.eks mistes i posten? Antar Postens forsikring ikke dekker klokkens verdi på 70-80k. Hvordan erfaring har folk?

På forhånd takk
Er vell mange som får tilsendt dyrere ur enn dette og frå Lervik Ur.
Høyr med dei. Tippe dei har ekstra forsikring.


Oddemann