Er det bare meg? Eller har Tissot "latt seg inspirere" en del av Oris?
Vis vedlegg 85880 Vis vedlegg 85881
Vis vedlegg 85880 Vis vedlegg 85881
O' risTJeg satt lenge å lurte på hva slags limited edition Oris nå hadde kommet med siden den hadde en T på remmen ...
Hvorfor har de store kroner?pilotklokker har store kroner
@KarlFr 50-års krise. Den innledes ofte med en trang til å gå lange skirenn i stram trikot.
Ha ha, har vært borti en del av de patetiske stakkarne der ja. Møt «50» med rak rygg og fremover-rettet-blikk og elsk din partner som du gjorde for +25 år siden. +50 er en gyllen tid med viktige «ikke materielle» verdier hvor det er lov å «slippe magen ut» og glede seg over de virkelige verdier i livet - skål!@KarlFr 50-års krise. Den innledes ofte med en trang til å gå lange skirenn i stram trikot.
Hvorfor resirkulerer alle klokkeblogger og tester påstander om at pilotklokker har store kroner for at de skal kunne betjenes med hansker?
Morsom forklaring - men, ikke så gæli det ikke er godt for noe; da må man finne ut litt hvorfor det er slik selv.
Jeg vil tro at det lettet arbeidet for de på bakrommet som faktisk stilte og trakk dem før de gav dem til navigatørene på bombeflyene. Skulle jeg sørge for at 50-60 Fliegeruhren var trukket og stilt hadde nok jeg også likt en stor stygg krone. Men det er altså spekulasjon. Det er i alle fall tegnet sånn i spesifikasjonene fra RLM.
Bilde er lånt fra en ellers bra serie om flygerur i Monochrome som også kjører på at man kan tukle med krona med hansker på. Ganske ugreit å fikle med klokka om man er over et mørklagt England og avhengig av oktant og korrekt klokke for å finne veien hjem igjen
https://monochrome-watches.com/the-history-of-the-pilot-watch-part-five-b-uhr/
Må vel nesten være Ryan N.Y.P, bedre kjent som Spirit of St. Louis.