Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Kvalm på tredje dagen. Prøvde naiv som jeg er en joggetur for å renske opp litt, noe som resulterte i et ufrivillig gjensyn med frokosten. Da passer utmerket med en dead-line på studiet som sniker seg nærmere og et jobbintervju tidlig på torsdag..
 
Hvor "kostbar" er det mulig å gjøre seg. Etter to intervjuer, referanse sjekk, fått muntelig bekreftet fra rekrutteringsfirmaet at jeg får tilbud. Potensiell arbeidsgiver drøyer med å ringe tilbake for siste kosepraten. Arrghh, kom igjen og ring meg da, ikke noe mer å vente på nå....

Phuff, liten utblåsning lettet litt.
 
Hadde sansen for både September When og de første soloplatene til Morten Abel.
Konserten hans i operaen i dag var kjedelig, tamt og intetsigende Han spilte ingen gamle sanger. 90 minutters lidelse.
Men Operaen var fin...
 
Nr. 1 Leverte en innpakket klokke inn hos mitt lokale post i butikk i går. Betalte 150 kr + for egenemmballert norgespakke med sporingsnummer.

For 10 min siden var endelig pakka sporbar på postens systemer. Var på nippet til å ringe butikken. Ser dog ut til at den ikke har blitt registrert innlevert ved butikken. Første kjente bevegelse er på en omlastningssentral. Ikke helt fornøyd.

Nr. 2 Bring oppgir at de har vært hos meg i dag og forsøkt å levere en etterlengtet pakke... Til tross for at både fruen og jeg har vært hjemme i hele dag, kan verken kona eller jeg si vi har sett noe til postmannen.
 
Vaksinemotstandere i media og kommentarfelt. At nærmest hele gjengen fører opp "livets harde skole" som utdanning og viser til sider for alternativ medisin som kilder kommer jo ikke som en overraskelse. Det burde være kvotejakt på hele gjengen.
 
Livets harde skole, ja... Dette er riktig nok sikkert et selvoppkonstruert irritasjonsmoment, men jeg vil hevde at det ikke bare er de uten utdannelse som kan skilte med dette diplomet...
 
Helt enig @Lemen

Sjeldent at noe/noen har provosert meg så mye....

Vaksinemotstandere i media og kommentarfelt. At nærmest hele gjengen fører opp "livets harde skole" som utdanning og viser til sider for alternativ medisin som kilder kommer jo ikke som en overraskelse. Det burde være kvotejakt på hele gjengen.
 
Redigert av en moderator:
Livets harde skole, ja... Dette er riktig nok sikkert et selvoppkonstruert irritasjonsmoment, men jeg vil hevde at det ikke bare er de uten utdannelse som kan skilte med dette diplomet...

Tror du ikke helt forsto meg her @Fender77 , det jeg mente i denne konteksten var vel det at jeg ikke helt ser poenget med at personer uten en medisinutdannelse skal uttale seg i hytt og gevær om hva som er riktig og galt omkring vaksiner. Kanskje jeg er naiv, men jeg tror personen med en nærmere 10 år lang fagutdannelse vet en anelse mer om hva som er riktig og galt enn alternativmedisinere og hjemmeværende småbarnsmødre med en forkjærlighet for røkelse og yoga :rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Leste en sammenligning jeg likte mens vi snakker om vaksiner. "De som velger å ikke vaksinere barnene sine, er de samme som hopper ut av fly uten noe på ryggen, siden fallskjermer ikke er bevist 100% effektive."
 
@Lemen Hehe, jeg misforsto deg virkelig ikke, men jeg følte jeg måtte poengtere "livets harde skole", selv om det ble tatt ut av konteksten du satte det i med de som mener mye om ting de strengt tatt vet lite om. Kvakksalveri?

Uansett, dèt er også et stort irritasjonsmoment om ikke faktisk også farlig.

Min lille notis var i bestefall en digresjon kun gjeldene min egen irritasjon mot folk som lister opp "livets harde skole" som utdanning i mangel av noe annet. Jeg måtte bare påpeke at selv de med utdannelse også kan ha gått livets harde skole.

Men igjen, tatt ut av din kontekst. Sorry! :)

Så svar til deg blir; Jeg er helt enig med deg, men også isolert sett opphengt i dette med å liste opp livets harde skole i mangel av noe annet. Men det gjelder sikkert ikke alle det heller.
 
Redigert av en moderator:
Topptur første dag med sol etter rimelig kraftig snøfall, så er all snø over tregrensa blåst bort, og kun skare igjen...
 
Hverdagsmatte: Finn X. Her er X.

Ny brødkniv + "jeg skal bare skjære av en skive til av den brødskalken for å ha den til suppa" = X

X = "$%$###$%, Plaaaaaster!"

978x.jpg
 
Egentlig feil tråd - men, ser ut som disse foreldrene leser tidssonen.no! :rolleyes:

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Foreldre-snur-og-vaksinerer-barna-3327534.html


Større egoister enn foreldre som ikke vaksinerer barna sine, skal man lete lenge etter. Barna deres kan gå klar uten å få noe som helst, men foreldrene kan få det, uten allverdens symptomer, og spre det til f.eks. spedbarn under vaksinealder med de resultater det fører med seg.
Man kan si hva man vil om det amerikanske rettsvesen, men å kunne saksøke slike sammen med at de blir holdt strafferettslig ansvarlig -