Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Reiseforsikring dekker jo forsinket bagasje. Min koffert ble ikke med til Mallorca for et par uker siden. Fikk det registrert på flyplassen og ved mer enn 4 timers forsinkelse kunne jeg shoppe for 6K.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Denne posten var på vei inn i humor-tråden og ting som gjør livet bra, men endte her.
Tenk å gå hjem etter endt arbeidsdag med godfølelsen etter denne produksjonen?
Send heller de fire fotografene til Middelhavet for å bidra til noe positivt.
Steikje, føler meg som en gammel sur gubbe på nivå med @Gin og andre fornuftige medasylanter!
Hvor er hullet på Gaustad, jeg vil inn!

Snurr film:
https://www.vgtv.no/video/160908/se-cecile-kroghs-stunt-i-kollensvevet

Reiseforsikring dekker jo forsinket bagasje. Min koffert ble ikke med til Mallorca for et par uker siden. Fikk det registrert på flyplassen og ved mer enn 4 timers forsinkelse kunne jeg shoppe for 6K.

Jepp, var ute på shopping i dag. Fant ei Lacoste - sjappe like ved hotellet og tenkte at det passet som hånd i hanske med charter. Aka 80’s. Gikk all inn og sender regningen til mitt forsikringsselskap

Jepp, var ute på shopping i dag. Fant ei Lacoste - sjappe like ved hotellet og tenkte at det passet som hånd i hanske med charter. Aka 80’s. Gikk all inn og sender regningen til mitt forsikringsselskap

Lacoste hva det koste vil, si :D

latest

ELKJØP!!! :mad::mad::mad:

Kjøpte nye "hvitevarer" den 19 mai, med en lovet leveranse den 22 mai, følgende hendelser har skjedd siden da:

- 22. mai = endret levering til 26. juni.
- 23. juni = endret levering til 29. juni
- 09. juni : mottar SMS bekreftelse på at varer er mottatt på lager og vil bli levert til oss den 29.6 som lovet.
(Tilpasser da hjemkomst fra ferie en dag tidligere enn planlagt pga. dette)
-15. juni : mottar en ny SMS bekreftelse på leveransen den 29.6
-28. juni : blir oppringt om at levering allikevel ikke kan skje den 29.6. Ny leveranse blir lovet den 03.07
-03. juli : blir oppringt om at levering må flyttes til den 04.7
-04. juli kl. 08.10 : blir oppring med bekreftelse av leveringstidspunkt samme dag.
-04. juli kl 08.15 : får en SMS om at ny levering nå er den 06. juli:mad:
-06. juli : ????

Kan si med sikkerhet at jeg aldri mer kommer til å kjøpe noe som helst hos Elkjøp:mad:

Når man uforvarende har vasket alle ølglass i oppvaskmaskin - og alle glassene er blitt ødelagt. Jeg vet at ølglass ikke skal se et melkeprotein/-fett i sin levetid, men at fett fra annet bestikk i oppvaskmaskin også ødelegger ølglass og dreper all skumopplevelse - er ny kunnskap.

Ja, ja - da har man et pent knippe vannseidler. :rolleyes:

synes å huske at man kan redde "flate" ølglass med krystallsoda.

Kan redde dem med å kjøre de mer i maskin også.

prøvd kaustisk soda?
Tar knekken på det meste, inkludert aluminium ;)
har brukt det i store mengder ved brygging, og mistenker at det burde gjøre susen.

med nærmere ettertanke så har jeg både kaustisk soda og et ødelagt glass stående, så kanskje jeg skulle prøve?

Glass tåler alle type syrer bortsett fra Flussyre så langt jeg vet.
Hvordan kan glassets overflate fortsatt holde fremmede elementer hvis du bruker syre produkter for å rengjøre det?
Selvfølgelig går det an å rengjøre fullstendig et glass...

Kom på denne gamle tråden. Dette middelet bruker vi på laben på jobb, og jeg har brukt det til glass både til håndvask og i maskinen hjemme. Tar knekken på det meste, også miljøet. Hovedingrediensen er NaOH (kaustisk soda) pluss en ulovlig mengde fosfater.
https://www.drweigert.com/com/products-system-solutions/products/neodisher-laboclean-a-8-254/
DSC_1273.JPG

• Liker
Reaksjoner: chrbir og Grendel
Leftlanehuggers!!!
Faen, venstrefilen er for å kjøre forbi!
Helvete ass, bruker jo én ekstra time til sørlandet bare pga forbanna Audier og Toyotaer som nekter å gi på eller flytte seg!
:mad::mad::mad:

Egentlig... ettersom jeg lærte på kjøreskolen på 80tallet: Høyre fil er for de som vil ligge under fartsgrensen. Venstre fil er for de som vil ligge i fartsgrensen. Praksis, så kjørelæreren; I høyre fil ligger mann i fartsgrensen. I venstre fil ligger mann over.

Derfor, @Wangensten , i teorien tar du feil, men I praksis har du helt rett.

8

• Liker
Reaksjoner: Tubbs
Egentlig... ettersom jeg lærte på kjøreskolen på 80tallet: Høyre fil er for de som vil ligge under fartsgrensen. Venstre fil er for de som vil ligge i fartsgrensen. Praksis, så kjørelæreren; I høyre fil ligger mann i fartsgrensen. I venstre fil ligger mann over.

8
Jeg lærte på kjøreskolen at venstre felt alltid er et forbikjøringsfelt men selvfølgelig at fartsgrensen holdes. Så i mitt hode har @Wangensten riktig. Dette er til stor irritasjon for meg. Lærte også at fartsgrensen skal holdes, men tilpasses kjøreforhold.

• Liker
Reaksjoner: Grendel

8
19CE9893-7134-43C1-B356-FD030AF03A34.jpeg
Venstre felt er et forbikjøringsfelt, ikke et busepellerfelt! I venstre felt skal høyre fot brukes, og begge hendene skal på rattet - riktig!
Hold til høyre - det er ikke flaut å bli forbikjørt.

Ikke glem at det, innenfor en fil, heter "gjør veien bred, trekk til venstre ". Det har man glemt nå. I moderne kjøring skal hjulene ligge helst på den gule stripen. Dette gjør det vanskeligere å passere, samtidig som det hindrer flyt for motgående biler. Eneste unntak for "trekk til venstre"-regelen er om du skal svinge til venstre. Da skal bilen plasseres til høyre, og helst på skrå for å skape en effektiv blokade av trafikken.

8

Ja, skal du svinge til venstre er det best å plassere bilen til høyre, slik at du er sikker på å klare svingen, i tilfelle bilen din har vokst i lengderetningen siden forrige venstresving. Blinklys er valgfritt. :)

Opplevde en slik sjåfør i et boligstrøk.. han parkerte limt til høyre kantsten. Hverken baklys eller blinklys da han plutselig svingte ut i veien og tverstilte bilen. Smarting.

Når det skal sies kjørte jeg E18 sydfra til Oslo i går, og opplevde at f.eks. 135 km/t ikke var tilstrekkelig for noen (110 km/t på stedet). Et geriatrisk tilfelle av en sjåførherre med skyggelue valgte å plassere sin Drosjebil E350 ca. 2 meter fra støtfangeren min. Her skulle det gå enda fortere. Jeg nøler faktisk litt med å flytte meg for den typen kjøring. Ligger jeg langt over fartsgrensen, og du mangler en indikasjon på at du kjører i utrykning når du kommer opp bakfra, kan det hende jeg ikke flytter meg ASAP, fordi jeg ikke orker oppbremsingen til 90 km/t bak den tette, trege trafikken i høyre fil. På tysk motorvei med en annen fartsgrense er nok historien litt annerledes.

Når vi først er inne på dette med bilkjøring - hva i huleste er det med folk som frasier seg vikeplikten på vei ut av akselerasjonsfelt? (Neida, det var IKKE skiltet med gjensidig vikeplikt her).

Som et ekstranummer vrengte vedkommende Aygoen sin inn i filen umiddelbart etter påkjøringsrampen - femti km/h saktere enn trafikken han prøvde å flette i.

Argh. Det var like før jeg fikk uttelling på (den lovlige!) kufangeren min...

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen og Grendel
Jeg lærte på kjøreskolen at venstre felt alltid er et forbikjøringsfelt men selvfølgelig at fartsgrensen holdes. Så i mitt hode har @Wangensten riktig. Dette er til stor irritasjon for meg. Lærte også at fartsgrensen skal holdes, men tilpasses kjøreforhold.
Venstre felt er for de som har råd til å betale boten sa alltid min kjørelærer!