Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

...så jeg kan ikke synke med på hennes nivå å kaste dritten i postkassa hennes.

Å joda, det kan du...;)

Har selv samme problem.
Noen idioter av noen hundeeiere lar bikkja si konsekvent drite midt i blomsterbedet vårt.
Noen ganger også midt i oppkjørselen vår.

Hva med å plukke opp etter seg?
Skal love at jeg er mer enn villig til å synke ned på et nivå nabolaget (eller samfunnet forøvrig) sjelden har sett hvis jeg tar noen på fersken...:mad:

At noen i det nye nabolaget har funnet ut at 22:30 og utover er det perfekte tildspunkt for slagbor og vinkelsliper og guttegjengen litt bort i gata har adoptert sjantier som sin foretrukne musikksjanger. Var en lek å stå opp i 5 draget etter slik en lystig kveld/natt.

• Liker
Reaksjoner: Pollux
Haha, latterlig er du velkommen til å synes. Det å be noen om å ryke og reise er rimelig latterlig i seg selv, gitt din lite modne kommentar.
Men, når man år ut og år inn blir teppebombet av måkeskit når man skrider over plassen på ens arbeidssted pga. måker som mener de har ‘hevd’ på området, så knuser jeg et reir eller tre når de befinner seg på være seg kaneltromler eller i lasteplan på hengere som jeg trenger i mitt virke, være seg hekketid eller ei.
Så får du mene akkurat det du vil. Måker er hyggelige - når de er der de hører hjemme. Ikke i tettbygd industriområde. Og nei, dette er ikke nybygget. Vi snakker tidlig 70-tall.

<Hmmm. Det var noen som snakket om luftgevær....
Eller så er rottegift effektivt. Uhell skjer...

8

Det gjør jeg ikke.
Siden hunden hennes konsekvent driter hos oss og det er vi som klager så ville hun ikke vært i tvil om hvor det kom fra om hun fant hundedritt i postkassa.
Og dama virker ikke god så jeg ønsker ikke starte krig heller. Gudene vet hva sånne folk finner på.
Siden hun er oppe hele natta og jeg må på jobb, så kan jeg ikke sitte oppe hele natta på vakt for å prøve å ferske henne. Jeg trenger søvnen.
Svaret er et viltkamera som tar bilde ved bevegelse på plenen. Bilde på minnebrikke eller direkte på mobilen din.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Det gjør jeg ikke.
Siden hunden hennes konsekvent driter hos oss og det er vi som klager så ville hun ikke vært i tvil om hvor det kom fra om hun fant hundedritt i postkassa.
Og dama virker ikke god så jeg ønsker ikke starte krig heller. Gudene vet hva sånne folk finner på.
Siden hun er oppe hele natta og jeg må på jobb, så kan jeg ikke sitte oppe hele natta på vakt for å prøve å ferske henne. Jeg trenger søvnen.
Her gjelder det å være enda mer ko-ko enn det dama er.
Ta en god klump kjøttdeig iblandet glass fra en knust lyspære legg denne fristelsen i området der hvor bikkja driter, etter et par dager er dritt-problemet ditt "forsvunnet":eek:
NEIDA!!:D
Prøv heller å strø dette middelet i "toalett-området":
FÅ DYRA TIL Å DRITE ET ANNET STED

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Det middelet er selvfølgelig prøvd, men bare noe tull. Om noe funksjon overhode så er det at hundene kommer bort å lukter på det og lurer «hva er dette?».

På den andre side så er det feil at jeg skal bruke penger og tid å unngå dritt på egen tomt fra andres hunder.

Dere skulle sett i hele gata når snøen smeltet - lekkert!
Bare pass på at kjøttdeig klumpen ikke er større enn at kjøterne svelger godbiten i ett jafs;):eek:

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Sorry, som oppvokst med hund og katt, og ivrig jeger er jeg glad i dyr.
Får meg nok ikke til å la det gå ut over bikkja. Det er ikke dens skyld, men eierens.

Ser ingen løsning utenom å be daglig om at hun en eller gang flytter.
Håper ikke mitt forslag om å kverke bikkja ble tatt seriøst:eek:

Men du skriver:

Ny mannlig overnattingsgjest nesten hver natt hele uka. Som regel unge menn fra Midtøsten i begynnelsen av 20-årene.
Sover hele dagen og står ute å røyker hele natten.

Dette kan jo høres ut som prostitusjon og huseieren kan dermed bli tiltalt etter "hallik paragrafen". Kanskje legge dette frem for han, med en trussel om å tipse politiet om ikke forholdet ryddes opp i.

Kanskje ikke helt relevant men min gamle hund pisset på et strømgjerde en gang, usikker på om det var selve strålen eller om han var borti med foten som gav støtet men han var meget skeptisk til det meste av gjerder etterpå.
Vil tro at et lite strømgjerde i løpet av et par uker vil gi hunden en god grunn til å drite et annet sted.

Naboen fikk for ca 1 år siden ny leieboer. Nyskilt dame i 40 årene som tror hun er 20 år.
«Sykemeldt».
Mistet omsorg for eget barn som hun bare får ha ca 1 dag i måneden.
Ny mannlig overnattingsgjest nesten hver natt hele uka. Som regel unge menn fra Midtøsten i begynnelsen av 20-årene.
Sover hele dagen og står ute å røyker hele natten.

Hun har da en terrier som hun mener lufter seg selv best. Foretrukket toalett er vår tomt.
Ikke en eneste gang på dette året har noen sett henne lufte hunden.
Hver gang vi tar den på fersken med å drite hos oss så er det den samme unnskyldningen; «oj, den må ha rømt».

Som regel skjer dritingen på natta når hun står ute å røyker og vi sover så vi får sjelden tatt henne på fersken.
Men vi har sikkert snakket til henne 25-30 ganger når vi har tatt henne på fersken, men hun gir jamt faen.

Har tatt det opp med huseier flere ganger, men som nylig uføre trenger han desperat husleien og hun betaler på tiden så han gjør intet.

1-4 ganger om dagen fjerner vi hundemøkk fra vår tomt: i hagen, innkjøringen, mellom biler etc.

Du er ganske rådvill. Det er lite man kan gjøre. Politisak er det ikke, og det er et ganske sivilisert nabolag (med unntak av henne) så jeg kan ikke synke med på hennes nivå å kaste dritten i postkassa hennes.
Har en stor tomt så gjerde rundt og port vil koste 3-4 Submarinere.

Noe dritt bokstavelig talt.
Plukk opp bikkja og ring Falken en 2-3 regninger på 2000 kroner så lufter hun den sikkert etterhvert..