Ventetiden hos PayPal for å få vite om jeg får igjen pengene for en Speedmaster jeg har kjøpt, men som aldri kommer til å dukke opp.
Den lange versjonen: vant en auksjon på en flott og litt sliten speedmaster 145.012 på ebay, og betalte via PayPal (so far so good). Fikk refusjon umiddelbart, og så en faktura via PayPal da den opprinnelige kontoen visstnok var begrenset på noe vis. Jeg googlet problemstillingen, og PayPal selv skriver på sine sider at det er en vanlig problemstilling, og at det er normalt med faktura og at man fortsatt er beskyttet av deres buyer protection. Betalte derfor faktura og den hyggelige selgeren fra Peru ga meg daglige oppdateringer i uken som fulgte (men unngikk å sende meg serienummer og sporingsnummer ved å komme med sannsynlige forklaringer). Deretter ble auksjonen fjernet fra ebay og det samme med brukerens andre auksjoner. Deretter ble det stille, og nå må jeg vente på PayPal til tidligst 13. august og håpe at deres beskyttelse er så god som jeg har inntrykk av. Kjedelig sak rett og slett, og nok et bevis på at det ikke er risikofritt å handle på nett, og man kan la seg bli lurt selv om man tror at man har kontroll på situasjonen. -Jeg hadde forventet at klokka kunne være like dårlig som bildene, men ikke at det ikke skulle dukke opp noe som helst.