Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Det har jeg selvfølgelig tenkt på, men
lettere sagt enn gjort. Den har ikke halsbånd og er veldig nervøs og sky.
Har forsøkt 3-4 ganger, men har ikke sjans til å nærme meg uten at den løper bort.

Bruk nett, ikke halsbånd....

8

Plukk opp all driten med spade, legg den foran døra hennes og ring på. Gjør du dette konsekvent så kan det hende hun begynner å bry seg?

Naboen fikk for ca 1 år siden ny leieboer. Nyskilt dame i 40 årene som tror hun er 20 år.
«Sykemeldt».
Mistet omsorg for eget barn som hun bare får ha ca 1 dag i måneden.
Ny mannlig overnattingsgjest nesten hver natt hele uka. Som regel unge menn fra Midtøsten i begynnelsen av 20-årene.
Sover hele dagen og står ute å røyker hele natten.

Hun har da en terrier som hun mener lufter seg selv best. Foretrukket toalett er vår tomt.
Ikke en eneste gang på dette året har noen sett henne lufte hunden.
Hver gang vi tar den på fersken med å drite hos oss så er det den samme unnskyldningen; «oj, den må ha rømt».

Som regel skjer dritingen på natta når hun står ute å røyker og vi sover så vi får sjelden tatt henne på fersken.
Men vi har sikkert snakket til henne 25-30 ganger når vi har tatt henne på fersken, men hun gir jamt faen.

Har tatt det opp med huseier flere ganger, men som nylig uføre trenger han desperat husleien og hun betaler på tiden så han gjør intet.

1-4 ganger om dagen fjerner vi hundemøkk fra vår tomt: i hagen, innkjøringen, mellom biler etc.

Du er ganske rådvill. Det er lite man kan gjøre. Politisak er det ikke, og det er et ganske sivilisert nabolag (med unntak av henne) så jeg kan ikke synke med på hennes nivå å kaste dritten i postkassa hennes.
Har en stor tomt så gjerde rundt og port vil koste 3-4 Submarinere.

Noe dritt bokstavelig talt.

Trude Sagen som har flyttet inn?

Fra Klokkespotting:
Helgull Sub på Greven. Eller er det lyset som gjør den gylden?
59b8437aadc0cd086576f3c65fa252d2

Kan IKKE like at denne mannen får "likes" på TS. Nei, det kan jeg overhode ikke like.

Redigert:
Dette bildet står rett under på "Klokkespotting" så trodde det var han.
Har jeg tatt feil, så beklager jeg selvfølgelig - har dessverre aldri hørt om den andre Gr...

103523_2eb72dc1f26ca54bd8296012be956a38.jpg

Når man i et håp om å unngå turbobytte, har prøvd det meste, men ender opp med samme blinkende gule lys.. Festlig.
Hvis den ikke er skutt allerede, så sparer du deg enormt med arbeid hvis du får tatt det før oljetetningene tar kvelden. Snakker av erfaring.

Vært borti ‘sticky vanes’ på Mondeo MK3 tidligere?
Ja, må høre med et par turbooverhalere lokalt, om de kan hjelpe.
Ikke vært borti nyere Ford, men byttet turbo på en havarert 520d. Smøreolje på hele innsugssiden, og måtte plukke ødelagte swirl flaps ut av innsugskanalene i toppen. Så vidt jeg kan se er det variabel turbogeometri på den forden din, kan sikkert fort gjøre det ekstra kostbart å bytte.