Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Et godt eksempel på det er miljøfartsgrense på ring 3 i Oslo om vinteren (60 km/t kontra 80 km/t på sommeren, uavhengig av føre. Med unntak av lørdag og søndag på utvalgte strekninger da, da gjelder den ikke).. Tullete fartsgrense som jeg ikke forholder meg til 😉
Det må være lov til å bruke skjønn. Tøysete lover kan betraktes som veiledende. Også kan de lovene som faktisk har noe for seg godt være litt mer rigide i overholdelse. Best sånn!

Eg har til dags dato ikkje hatt et einaste problem eller et pip frå komfyrvakta etter at den vart justert. Tåler damping av pinnekjøtt og langtidskoking av fenalår m.m uten problem .

• Liker
Reaksjoner: Heftos
Komfyrvakter er satans verk.

Komfyrvakten hjemme har jeg aldri hatt problemer med fordi den aldri ble installert. På fjellhytta er den byttet tre ganger på 5 år, og på sjøhytta ble jeg nylig «tvunget» av elektriker til å installere pga. nye kurser. Den kostet heldigvis «bare» en rimelig Seiko, men magefølelsen min sier er at den kommer til å koste elektrikeren dyrt når han har byttet den noen ganger... Det sagt, elektriker «garanterte» at de nye komfyrvaktene er av en helt annen kvalitet enn dem som ble installert for noen år siden. Time will show!

• Liker
Reaksjoner: Rød og Callahan
Men, å ha en primærbolig og to hytter i tillegg er jo ikke så værst "hverdagsirritasjon", eller?
De fleste hyttene er arvet eller er "sommerhus" , altså vanlig hus fra småplasser som har vært i familien, men som står tomt fordi de yngre generasjonene flyttet vekk derfra, og nærmere byene.
Man trenger ikke å bli millionær for å ha tilgang til sånn.

Jeg gir f...., men det gjør sikkert ikke importøren.

1736595671073.png

Jeg gir f...., men det gjør sikkert ikke importøren.

Vis vedlegg 389466
Det er bare å se hvordan den tyske industrien kollapser mens de prøver å lede den europeiske overgangen til et "grønt paradis".
At alt skulle gå på strøm har aldri handlet om økonomisk bærekraft, tvert imot, skulle vesten komme i mål med det som er planlagt av en gjeng fantoranger, skal det skje over et "Soviet" landskap.
Men kanskje er det det som er meningen.

• Liker
Reaksjoner: DJ41 og GrimReaper
Det vet jeg ikke. Men regner med at et statlig subsidiert merke vil få penger til å opprettholde tilbudet i vesten uansett hva regnskapet sier. Så importøren vil nok ikke lide noen nød.
For å si det rett ut: Kina følger ikke Net Zero målene, og gir fullstendig F i disse.
Kina gjør faktisk akkurat det motsatte når det gjelder utslippene.
De har bare bestemt seg for å ri på denne industrielle bølgen, og satser full guffe på å levere det de Vestlige politikerne vil ha.
Skulle det bli bestemt i Vesten at alt skulle gå på LPG, hadde Kina jobbet dag og natt for å stå frem i teknologisk utvikling og produksjon på LPG motorer.
Og hvis det kinesiske folket ikke er på arbeid, og derfra middelklassen kollapser, Xi og kompisene skal miste sin "mandate of heaven".
Dessuten, taktikken handler også om å få økonomisk vekst ut av vesten sin kalkulert grønne tilbakestående økonomisk modell som egentlig går motsatt vei.
Og hvis noen tviler: hvis Russland skulle følge Net Zero målene, hadde Kina sin økonomi kollapset i løp av et år uten billig olje, kull og gass fra Russland.
Og for å konkludere: Vi må aldri glemme hva vi gjorde til Kina med disse Opium Krigene. Kineserne har ikke glemt, og de har ikke tenkt å tilgi.
Det hadde vært naivt å tro på noen tilgivelse i Asia: hevn kommer bestandig med et smil.