Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Nei, har ikke touch skjerm.
Han IT-fyren vi hadde innom jobb mente også det samme som deg, men etter å ha brukt det noen måneder nå hater jeg det bare enda mer:) Noen av snarveiene er blitt mer intuitive og enkle å bruke, mens andre ting er heeeeelt bånn i bøtta.

Holdt på å kaste pcen i bakken igår da den skulle tvinge meg til en oppdatering til Windows 8.1, mens jeg skulle bestille flybilletter. Var jo ikke noe valg å utsette denne oppdateringen heller til jeg var ferdig med bestilling...

En ordentlig ed! Slikt gjør seg! 8-D
Jeg ser selv en gammel XP-fantast men holder fortsatt fast på commando-linjen.
8.1 er en god oppdatering. Etter den kan du få maskinen til å "boote" rett i Desktop'en og du kan få den gamle "start" knappen nede i hjørnet.

Prøv å trykk på startknappen (eller Win-Tasten på tastaturet) Deretter kan du skrive navnet på det programmet du vil starte/bytte til! skriver du word, vil Microsoft Word dukke opp, og du kan pile deg ned/eller klikke, trykke enter etc.....

En annen kjekk sak er at du kan holde Win-tasten nede og tryke "det nummer som gjenspeiler ikonet på oppgavelinjen". Win+1 er program-ikonet som ligger først til høyre for start knappen, Win+2 er neste etc. Her fylles det opp forløpende med ikoner (selvfølgelig), men du kan "pinne" noen fast der. Dermed kan Win+1 være Word, Win+2 være Excel, Win+3 PowerPoint etc. (Win+E er Utforsker/Explorer så den trenger ikke noen slik priviligert plass!).

Jo, jeg har lært noen gloser siste tiden... Men Windows 8.1 er ikke så galt! Touch skjerm er å foretrekke, men.

Lykke til!

8-D
 
Meget gripende bilde.. Liker ikke hvor urettferdig livet kan være, og hvor lite vi "rike" setter pris på det livet vi har fått servert (på et gullfat).

powerful-photos-1.jpg
 
At man ikke får med seg at det switsjer fra 110 til 100 på E6, som resulterer i en bot på 3600,-

Og at man attpåtil finner ut at hele strekningen skal være 110, de har bare ikke fått tak i nok skilt...
 
Den japanske gruppereiselederen går frem og tilbake i flyet og viser alle i følget hvor de skal sitte... Er det rart boardingen tar tid?????:mad:
 
At jeg måtte stå og skjøte høyspentkabel i en vindstille grøft - på årets hittil varmeste dag!! Og ikke nok med det, så var det krympeskjøt, så jeg sto der med gassflamme-rekyl opp i det allerede kokte huet mitt...bah!

Du er ikke den eneste som står i grøfta. Jobber med etablering av vann/avløpskummer i Oslo sentrum atm. Nesten så det frister å gi vannrøret et lite kakk for en rask avkjølning... :rolleyes:
 
Nå, når fem ukers fabelaktig ferie nærmer seg sin ende, slår følgende tilsynelatende paradoks meg:
  1. Jeg elsker jobben min
  2. Jeg hater å jobbe
 
Etter å ha ventet tålmodig gjennom utallige forsinkelser og fire ombookinger av connection-flights på Sumburgh Airport helt fra 06:00, for så å få vite at flyet ble kansellert. Forbaskede tåkesky!:mad:

Da ender vi opp med en 12,5 timers fergetur istedenfor en flytur på 1 time, og hjemreise blir utsatt en dag..
 
Når jeg må løpe på toalettet i siste sekund før siste møte før ferien, legger dokumentene på vasken, hører dokumentene skli ned i vasken og den sensorstyrte vannkranen begynner å spyle dokumentene mens jeg avtreder.
 
Kan ikke like at jeg bruker 45 minutter på å velge ut og markere ca 1000 bilder på telefonen min som skal slettes også presterer telefonen å slå seg av like før jeg rekker å trykke på slette-knappen :mad:
 
At jeg ikke har nok klokkeoppbevaring og må oppgradere klokkeboks etter å ha hatt den i et halvt år. Lite fremsynt tydeligvis.
 
At jeg nettopp betalte 55 euro for vask av klær bare for noen dager! Laundry-service på hotell er tydeligvis bra business.