Omega Seamaster-tråden

Fikk denne gummireimen fra ebay i dag, og synes den så veldig bra ut på klokken. Problemet er at kvaliteten virker heller laber, så myk at den ikke ligger helt inntil klokken (selv om det kan se sånn ut på bilde). Vil gjerne ha en som ser lik ut, men av høyere kvalitet enn denne til 200. Forslag?

OEM :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Friks og Preacher
12508862_10156442856285704_1358557104889095288_n.jpg

12508886_10156442856380704_931021940589281251_n.jpg
 
Er det noen som vet hva slags størrelse jeg trenger på skrutrekkeren for å fjerne lenkeledd på en seamaster? Isteden for å kjøpe hele Bergeon settet med ni trekkere så klarer jeg meg med en, hvis jeg vet størrelsen :)
 
Ny Sedna PO 39,5mm. Blir spennende å se hvordan dimensjonene på denne (og andre modeller i stål) er irl. https://monochrome-watches.com/omeg...-39-5mm-sedna-gold-pre-baselworld-2016-price/

God artikkel. Meget spennende å se om de lanserer denne i stål...Noen som vet? Det må de da gjøre!! PO med 8500 er for bulky for min smak, så om denne faktisk er tynnere så er det meget bra.

Ladies watch?? Ja...rart at når andre merker har 40mm som standard så er det manneklokke, men Omega tar den ned 0,5 og kaller det dameklokke...greit nok den i gull, men om de kommer i andre materialer.

Noe jeg la merke til dog, var bredden på reima. 18mm? Ser veldig smal og uproporsjonert ut på dette bildet:

Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600m-Master-Chronometer-39.5mm-Sedna-Gold-brown-dial-baselworld-2016-ref.-215.63.40.20.13.001-14.jpg


Faktaark her. Er faktisk kun 19mm lug width. Det blir for lite for min del tror jeg :-/

http://people.timezone.com/jessica/2016/Seamaster-PO-39.5-technical.jpg
 
Redigert:
Hehehe, har noen natoer på vei, men selvsagt hadde de ikke flere igjen av den knallblå fargen
Har en blå gummirem fra Hirsch, men den ble litt vel mørk synes jeg.... Legge ut bilder av det i morgen, så kan dere dømme selv:)
 
Finnes det noe godt alternativ når det gjelder gummi rem til SMPc? Savner OEM gummi remmen jeg hadde på min PO, da den var utrolig komfortabel. Siden Omega ikke spesifikt lager gummi rem til SMPc, er det noen som har erfaring med andre produsenter? Gjerne med deployment buckle :)

Kan jo legge til at jeg har vurdert NATO ifra Omega, men klarer ikke bestemme meg for om jeg liker det eller ei..
 
Finnes det noe godt alternativ når det gjelder gummi rem til SMPc? Savner OEM gummi remmen jeg hadde på min PO, da den var utrolig komfortabel. Siden Omega ikke spesifikt lager gummi rem til SMPc, er det noen som har erfaring med andre produsenter? Gjerne med deployment buckle :)

Kan jo legge til at jeg har vurdert NATO ifra Omega, men klarer ikke bestemme meg for om jeg liker det eller ei..
Jeg har akkurat mottatt en Isofrane til min SMP, og ut fra min erfaring med Isofrane så langt, er at du finner ikke noe som er mer behagelig på armen.

Hva OEM NATO angår, kan jeg definitivt anbefale disse. Har to stykk, og jeg kommer ikke til å kjøpe billig-NATO igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla