Vet ikke hvordan jeg svarer dere begge, men litt info. Dette er en 84 mod 323i. Og som mye annet vi setter pris på her inne, ble den hentet i Sveits. Originale E30`er slik jeg vil ha dem var ikke å oppdrive. Det er enten ihjelsveiset, senket, ombygd uten godkjenning eller rett og slett brukt opp. Nå finnes det riktignok mange flotte E30-bygg her i landet, men 3-400hk i en slik gammel bil fenger ikke meg. Jeg hadde en E30 i min pure ungdom, og det var den "feelingen" jeg var ute etter. En enklere og billigere form for 40-årskrise, og mindre risikabelt enn fallskjermhopping og elskerinner.
Etter at en 635CSI ble snytt rett foran nesa på meg i fjor begynte jeg å lete, og endte opp med denne bilen, godt hjulpet av Jarle Djuvsland som driver
www.tyskebiler.com i Drøbak. Bilen har den siste oppdateringen av M20B23, og er på "svimlende" 150 hk. Som en kuriositet blant E30 har den faktisk original AC. Med en kjølekapasitet av en annen verden, diff-brems, el.soltak, sportsseter, sportsunderstell, turtallsavhengig(!!) servo og el. vinduer. Har nok vært omlakkert hist og her, men helheten ser allikevel bra ut. De har vært flinke til å jevne ut. Gleder meg til treffet i Mai. Kult at så mange klokkeinteresserte også driver litt med bil