Patek Philippe-tråden

Tja, @Bid - liker du klokker som er strøkne kan du levere den inn til Patek og få den tilbake så god som ny.

Skal du bruke den som «beater» ville jeg beholdt den som den er, men tatt en service :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bid
Heisann!

Har en PP5167 jeg har kjøpt av en kollega. 2008 modell som er brukt som en daily beater i snart 10år. Aldri vært servet eller polert. Klokken går med -4sek i døgnet og trekker opp bra. Har en del dinger på siden av bezelen, Og du ser at klokken er brukt (up close). Har tenkt å ta den på service fordi den fortjener det etter så mange år i arbeid. Spørsmålet som jeg ønsker å belyse er;

Bør jeg kjøre polering av kasse etc.?

Hadde dette vær en eldre sub eller Rolex-stål hadde jeg aldri vurdert det. Men siden det er Patek.. bør den skinne som ny igjen eller la den være i sin sportyglans?

Her ville jeg latt den få leve videre som sportsmodell. Godt å se en Patek i bruk og ikke bare til flash og fotografering. Om jeg selv hadde hatt midler til Patek, så vet jeg ikke hva jeg selv hadde gjort... Hadde sikkert vært teit og kjørt full service, men lever lykkelig i troen om at jeg ville kost meg med dens sår og arv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bid
Sårene er ikke dine egne. Jeg hadde ikke vært i tvil. Sender du den til service er det greit å koste på seg de ekstra kronene og få den tipp topp. Du kjøper vel ikke en bruktbil med bulker og tenker at det er sjarmerende heller ;)
 
Patek utfører vel gjenoppretting, dvs laser for å tette hakk o.l., så her tror jeg ikke det er fare for at du ender opp med en nedpolert utgave, men heller en helt strøken mer eller mindre as new. Men ville kanskje forsikret meg om dette på forhånd, send noen bilder til Patek eller hør med Bjerke. Som du skjønner så ville jeg selv ha fått Patek til å ordne dette ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bid
Patek sportsklokker er noe helt eget når de er krispe! Jeg har hatt mange Patek og godfølelsen er helt klart best da. Skal du ha beater, så kan du ha det i tillegg imo. Om du vil banke den litt nå som den er litt herjet så taper du ingenting på å vente litt. Og kanskje vil du bare fortsette med det.. jeg ville nok laserveldet den hos Patek på sikt og fått en ny tilbake..
 
  • Liker
Reaksjoner: Bid
Første post i PP-tråden 2018 - godt nyttår - trenger litt liv her:)
79B16BA3-5E43-44A7-A46F-02147F014F45.jpeg
 
Heisann!

Har en PP5167 jeg har kjøpt av en kollega. 2008 modell som er brukt som en daily beater i snart 10år. Aldri vært servet eller polert. Klokken går med -4sek i døgnet og trekker opp bra. Har en del dinger på siden av bezelen, Og du ser at klokken er brukt (up close). Har tenkt å ta den på service fordi den fortjener det etter så mange år i arbeid. Spørsmålet som jeg ønsker å belyse er;

Bør jeg kjøre polering av kasse etc.?
Mulig å få se bilder? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Hei!

Noen som vet noe mer eksakt om PP sine ryktede prisøkninger i mars/vår 2018?

Tidligere har Patek oppgitt priser på sin nettside, disse er nå fjernet ser jeg. Differansen mellom Rolex Sub/Gmt/Dayt og Patek Aqua/Naut har vel aldri vært mindre. Kjører PP 20% over hele linja eller 5-10 eller? Antar Rolex setter opp sine priser i 2018, spesielt Daytona da ventelisten selv i lille Norge er laaang! Spesielt int i Aqua/Naut, resten er ikke så aktuelt for meg uansett.

Noen som faktisk vet?
 
Hvis denne beskjeden stemmer - legg merke til formuleringen "on some Nautilus models" - så er det 20 % økning på stålmodellene av 5711 og 5712. Litt rart hvis de ikke øker prisen på andre modeller samtidig, men det er jo en teoretisk mulighet at alle andre modeller blir stående på stedet hvil.
 
Setter de opp prisen på Nautilus 5711 og 5712 setter de i teorien opp bruktprisen på Aqua og 5726. Noe overraskende å ikke øke resten av modellene da urverkene i de fleste er like med 324 som basis.

Hvis de ikke øker alle prisene, hvorfor fjerne alle veiledende priser på deres hjemmeside? Digger Rolex, men nå er differansen mellom AP og PP for liten til å kjøpe nytt, imo.