Rolexcafé – løst og fast om Rolex

@jayeff unboxet min Smurf som ny 8.april 2011 http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/here-we-go-6216/
24.januar 2012 anti-unboxet Jayeff den videre til en av TS mest klokkebevandrede medlemmer: http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/en-litt-annerledes-unboxing-9667/
Den ble solgt ut av TS for et års tid siden før @andersmp tipset meg om dens eksistens, og jeg kjøpte den tilbake til TS 09.september i år: http://www.tidssonen.no/forum/utpak...date-submariner-116619lb-wis-x-0-831-a-18594/

Dvs at jeg er fjerde eier og i dag oppdaga jeg uplukket plast på lenka:) Fascineres stadig av plast-historiene til Rolex! Etter fire eiere og 2,5 år var det altså fremdeles plast igjen. Fiffig!

DSC_0110_zpse06cf9f5.jpg


@sjuli_123

Kult!

Jeg tenkte faktisk på den her om dagen :) Beroligende å se at den har kommet til et godt hjem!
 
Redigert av en moderator:
@jayeff unboxet min Smurf som ny 8.april 2011 http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/here-we-go-6216/
24.januar 2012 anti-unboxet Jayeff den videre til en av TS mest klokkebevandrede medlemmer: http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/en-litt-annerledes-unboxing-9667/
Den ble solgt ut av TS for et års tid siden før @andersmp tipset meg om dens eksistens, og jeg kjøpte den tilbake til TS 09.september i år: http://www.tidssonen.no/forum/utpak...date-submariner-116619lb-wis-x-0-831-a-18594/

Dvs at jeg er fjerde eier og i dag oppdaga jeg uplukket plast på lenka:) Fascineres stadig av plast-historiene til Rolex! Etter fire eiere og 2,5 år var det altså fremdeles plast igjen. Fiffig!

DSC_0110_zpse06cf9f5.jpg


@sjuli_123

Det store spørsmålet blir da:
* Tar du av plasten, eller lar du den sitte på? Bare for moroskyld for eventuelle kommende eiere?

8-D
 
Redigert av en moderator:
Hvem var det som snakket om innbytte av Oysterlenke for en en tid tilbake? Det var noe om innbytte av gammel mot ny type hos forhandler.
 
Det var jeg som nevnte dette i en annen tråd. Fikk tilbud om dette hos Saastad i Porsgrunn. Det var da 40% avslag ved innlevering av gammel lenke... Men det sksl sies at pris på ny var noe høy imo.

Edit: Dersom det var mitt innlegg du siktet til da!? :)
 
Det var jeg som nevnte dette i en annen tråd. Fikk tilbud om dette hos Saastad i Porsgrunn. Det var da 40% avslag ved innlevering av gammel lenke... Men det sksl sies at pris på ny var noe høy imo.

Edit: Dersom det var mitt innlegg du siktet til da!? :)
Riktig. Om du da byttet inn din gamle lenke, hva måtte du da ut med i mellomlegg for den nye typen?
Er dette noe de fleste ADer vil kunne gjøre?
 
Riktig. Om du da byttet inn din gamle lenke, hva måtte du da ut med i mellomlegg for den nye typen?
Er dette noe de fleste ADer vil kunne gjøre?

Mitt konkrete spørsmål til Saastad var:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
God morgen,

Jeg er litt ute etter en lenke til min Sub, og lurte derfor på om dere hadde noe slikt?
Er jo klar over at dette ikke er noe som er lett å få tak i over disk hos Rolex forhandlere, men ville likevel høre med dere.

Lenken det er snakk om er en 93150 lenke til en Sub 168000.

På forhånd takk for deres tilbakemelding.


Her er svaret fra Saastad:
Hei!
Takk for henvendelsen.
Leveringstid er ca. 14. dager, og prisen er kr. 11.000,-, men hvis du levere inn din gamle lenke får du 40% rabatt, da blir prisen kr. 6.600,-.

Lurer du på noe mere, er det bare å ta kontakt igjen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om dette er noe andre AD'er gjør, vet jeg faktisk ikke. Men dette er første gang jeg hører om denne ordningen.
Kanskje det noen andre her inne som har erfaringer med dette?
 
God kveld folkens, har satt reim på subben i kveld og lurer om noe skurrer her:

Det er inngravert i kassen "Orig. Rolex design" og referansenummer på 12-siden og "Stainless stell" på 6-siden, men ingen serienummer som jeg kan se.

Det er en 2009 modell i stål og har derav rehaut med inngravert serienummer der. Skal det ikke være serienummer mellom lugsene og? :confused:
 
God kveld folkens, har satt reim på subben i kveld og lurer om noe skurrer her:

Det er inngravert i kassen "Orig. Rolex design" og referansenummer på 12-siden og "Stainless stell" på 6-siden, men ingen serienummer som jeg kan se.

Det er en 2009 modell i stål og har derav rehaut med inngravert serienummer der. Skal det ikke være serienummer mellom lugsene og? :confused:

Helt korrekt, de droppet serienummer mellom lugs i det de begynte å gravere det i rehauten :)
 
Spottet denne. Gravert på baksiden: "For authorized dealer's display only". Synes den ble litt naken/ser litt feil ut uten cyclops'en.

 
Redigert:
Gravert på baksiden: "For authorized dealer's display only". Synes den ble litt naken/ser litt feil ut uten cyclops'en.

Graveringen bak er dessverre bare tull da du ALDRI vil se denne klokken hos en Rolex AD.
 
Spottet denne. Gravert på baksiden: "For authorized dealer's display only". Synes den ble litt naken/ser litt feil ut uten cyclops'en.


Disse begynner å irritere meg kraftig :mad: Kryr av de på finn.. Billig dritt som blir videresolgt for dobbelte av det de koster på replica-sidene de er kjøpt på!
 
Noen som vet forskjellen på 450 og 455 end links til TT jubilee? Min 16753 fra 86 er merket 450, hva er riktig til modellen? Finner ikke noen fasit på www og kan få tak i 455, men vil at det skal være riktig...
 
Noen som vet forskjellen på 450 og 455 end links til TT jubilee? Min 16753 fra 86 er merket 450, hva er riktig til modellen? Finner ikke noen fasit på www og kan få tak i 455, men vil at det skal være riktig...


Hvor har du fått for deg at 450 ikke er korrekt, passer de ikke? Jeg vet at @Tom Henriksen har en Rootbeer på Jubilee, kenskje han kan gi klarhet i dette:)
 
Redigert av en moderator:
Hvor har du fått for deg at 450 ikke er korrekt, passer de ikke? Jeg vet at @Tom Henriksen har en Rootbeer på Jubilee, kenskje han kan gi klarhet i dette:)

Min 1675 Rooteer har 455 end-links og de har sittet der siden tidenes morgen (1977) tror nok også at 450 er originalt, har ikke giddet å sjekke men disse er nok helt like bortsett fra muligheten til å komme til barettene fra baksiden.
Tom
 
Redigert av en moderator:
Takk for svar. 450 stemmer nok det, var bare den ene som hadde litt stor åpning og jeg klemte den sammen litt for mye ;)
Er blitt tilbudt 455, men gidder ikke om de ikke passer. Men hvis det kun er hull for barett gjør det ikke no inntil jeg finner de rette eller bestiller nye.
 
Redigert: