Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Før jeg begynte å frekventere her inne på sonen var jeg fast bestemt på noen ting; jeg skulle ikke ha klokke med hvit urskive, klokka skulle ikke ha "forstørrelsesglass" over dato, og jeg skulle iallfall ikke ha Rolex.

Et par uker senere; Rolex Explorer2 Polar er i grunnen en utrolig tøff klokke!

Rart hvordan man tilpasser seg omgivelsene;)

Da er det vel bare å fortsette sparingen på klokkekontoen en stund til...
 
Før jeg begynte å frekventere her inne på sonen var jeg fast bestemt på noen ting; jeg skulle ikke ha klokke med hvit urskive, klokka skulle ikke ha "forstørrelsesglass" over dato, og jeg skulle iallfall ikke ha Rolex.

Et par uker senere; Rolex Explorer2 Polar er i grunnen en utrolig tøff klokke!

Rart hvordan man tilpasser seg omgivelsene;)

Da er det vel bare å fortsette sparingen på klokkekontoen en stund til...

Hehe, opplevde litt av det samme da galskapen tok overhånd. Rolex skulle jeg hvertfall ikke ha og i hvertfall ikke med cyclop! Nå er det flere Rolexer jeg kunne tenkt meg. Datejust II med blå skive, Explorer 1 og GMT (den nye, evt pepsi/coke) er vel mest aktuelt en gang i fremtiden
 
Da jeg var utenlands for få år siden og hadde mulighet til å handle klokke(r) for en svært fordelaktig penge fant jeg ingen - sier og skriver ingen - Rolex som var aktuell. Det var glorete hallikbælverk i grelle farger så langt øyet rakk. Nå er alt fra nyere Air-King, via Explorer I og Submariner til enkelte Yacht-masters vakre, tidløse skapninger som står svært høyt på ønskelista.
 
Heisann!

Er sikkert mange tilsvarende tråder allerede, men var innom Bjerke idag ang service på en GMT master 2. En helt standard service kostet 5200,- men hadde 11 uker levering. Ser at Lervik får mye skryt for service her inne. Hvordan er prisene/leveringstiden der, kontra Bjerke?
 
Redigert av en moderator:
Der hadde jeg visst ikke tilgang enda. Får være rask og skrive 92 innlegg ila kvelden:)
 
Redigert:
Mitt svar i tråden: Sendte en gammel DJ til Lervik, tok ca 10 dager fra jeg sendte til den var på døren igjen. Veldig rask kommunikasjon på mail om hva de anbefalte å bytte med prisoverslag.

Send en mail eller ring, så sender de ferdig frankert boks, putt klokka oppi og klistre på postlappen som følger med.

Jeg fikk ett års garanti på en 30 år gammel klokke!

Enklere blir det ikke.

EDIT: Forresten 5.000,- med plexibytte.
 
Forventes det da at man altid skal gå med kvittering på at klokken er kjøpt hos norsk forhandler?
Dette er helt klart en sak hvor han sikkert har hatt esken med kvittering med seg og den har blitt funnet av tollerne ved sjekk.

Har noen opplevd å blitt stoppet med en eldre klokke av verdi på armen som er kjøpt i Norge, det er vel opp til tollerne å motbevise dette?
 
Finnes det noen bezel inserts til Submariner? GMT-eiere kan jo skifte villig vekk mellom sort, pepsi og coke.
 
Erstatte pearl på eldre Rolex/Tudor Submariner, lar det seg gjøre?

Ser en del interessante objekter hvor det meste er originalt og fint patinert, men hvor pearl mangler. Tror jeg er mentalt skrudd sammen på en måte som gjør at det raskt hadde ødelagt klokkegleden for meg å stadig se på den åpenbart manglende pearl.

Finnes det mulighet for å kjøpe patinert pearl som kan brukes som erstatning? Vet man kan bytte hele bezel, men det er jo heller ikke ønskelig om bezelen i seg selv er pent patinert.
 
Erstatte pearl på eldre Rolex/Tudor Submariner, lar det seg gjøre?

Ser en del interessante objekter hvor det meste er originalt og fint patinert, men hvor pearl mangler. Tror jeg er mentalt skrudd sammen på en måte som gjør at det raskt hadde ødelagt klokkegleden for meg å stadig se på den åpenbart manglende pearl.

Finnes det mulighet for å kjøpe patinert pearl som kan brukes som erstatning? Vet man kan bytte hele bezel, men det er jo heller ikke ønskelig om bezelen i seg selv er pent patinert.

@Melchiades - I dag var du heldig: http://www.tidssonen.no/forum/klokk...-til-bezel-1665-5513-1680-a-21632/#post324955
 
Redigert av en moderator:
Finnes det noen bezel inserts til Submariner? GMT-eiere kan jo skifte villig vekk mellom sort, pepsi og coke.


Ja. Avhengig av hvilken modell av Sub du har, kan du bruke:

- grønn fra 16610 LV
- blå fra Tudor Snowflake eller TT-/Gull-Sub

I tillegg kan du få tak i uoriginale inserts i de fleste farger.
 
Ja. Avhengig av hvilken modell av Sub du har, kan du bruke:

- grønn fra 16610 LV
- blå fra Tudor Snowflake eller TT-/Gull-Sub

I tillegg kan du få tak i uoriginale inserts i de fleste farger.

Det er en 16610. Blå høres snasent ut. Får se hva jeg kan finne på bukta. Uoriginale er vel kanskje ikke helt i henhold
 
Noen som vet om det er mulig å kjøpe halve lenkeledd til de nye Sub-lenkene? Utrolig nok, selv med lenkejusteringen virker det som et halvt ville gjort susen.