Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Prisnivå eldre Rolex

Er det noen særlig prisforskjell på en 5513 og 16610 fra 1988?
Hva kan man forvente å måtte betale for å få et bra eksemplar av disse? Det ligger en 5513 fra 1988 på Finn til 45', men jeg har ikke nok kunnskap om prisnivå på eldre Rolex til å kunne si om dette er en realistisk pris fra selger eller ikke. Usikker på hvor mye premium det er på grunn av skiven, eller om det er en premium i det hele tatt :)

Jeg vurderer også GMT Master hvis jeg skulle eid en Rolex med R-serienummer, men er det store forskjeller i prisingen på 16750, 16760 og 16700?
 
Er det noen særlig prisforskjell på en 5513 og 16610 fra 1988?
Hva kan man forvente å måtte betale for å få et bra eksemplar av disse? Det ligger en 5513 fra 1988 på Finn til 45', men jeg har ikke nok kunnskap om prisnivå på eldre Rolex til å kunne si om dette er en realistisk pris fra selger eller ikke. Usikker på hvor mye premium det er på grunn av skiven, eller om det er en premium i det hele tatt :)

Jeg vurderer også GMT Master hvis jeg skulle eid en Rolex med R-serienummer, men er det store forskjeller i prisingen på 16750, 16760 og 16700?

@hxw , med mindre denne 5513en er ganske strøken og med b&p synes jeg 45.000,- virket noe høyt. Har selv en relativt nyservet R-serie 5513 u/b&p og ville følt noe spesielt mye mer enn 35.000,- var å ta i litt.. :) Er jo ikke de mest ettertraktede klokkene mtp at Glossy med hvitgullmarkører ble introdusert i 85.
 
Redigert av en moderator:
Er det noen særlig prisforskjell på en 5513 og 16610 fra 1988?
Hva kan man forvente å måtte betale for å få et bra eksemplar av disse? Det ligger en 5513 fra 1988 på Finn til 45', men jeg har ikke nok kunnskap om prisnivå på eldre Rolex til å kunne si om dette er en realistisk pris fra selger eller ikke. Usikker på hvor mye premium det er på grunn av skiven, eller om det er en premium i det hele tatt :)

Jeg vurderer også GMT Master hvis jeg skulle eid en Rolex med R-serienummer, men er det store forskjeller i prisingen på 16750, 16760 og 16700?

Jeg har en 16610 fra Nov 88 som jeg betalte rundt 30k for 1 år siden. Den er norskkjøpt med boks + papirer. Mulig prisen har steget noe dog.
 
Er det noen særlig prisforskjell på en 5513 og 16610 fra 1988?
Hva kan man forvente å måtte betale for å få et bra eksemplar av disse? Det ligger en 5513 fra 1988 på Finn til 45', men jeg har ikke nok kunnskap om prisnivå på eldre Rolex til å kunne si om dette er en realistisk pris fra selger eller ikke. Usikker på hvor mye premium det er på grunn av skiven, eller om det er en premium i det hele tatt :)

Jeg vurderer også GMT Master hvis jeg skulle eid en Rolex med R-serienummer, men er det store forskjeller i prisingen på 16750, 16760 og 16700?

Synes personlig at denne prisen for en 5513 med glossy dial er alt for høy, disse blir ikke i nær framtid attraktive eller verdifulle. Både safirglass og glossy dial med whitegold markers vil ikke være en vinner de nærmeste årene - produksjonstallet tilsier at tilgangen er enkel. Da er det annerledes med 16800 og 168000 som var "transitional" og ble laget i et begrenset antall. "Just my 2 cent"
Tom
 
Noen som vet om det er mulig å fikse en ripe på datocyclopen? Helst uten å bytte hele glasset..:(

f0017c07bbf612f6733aa1b8dccd1afa.jpg
 
En urmaker kan skifte ut cyclopsen uten å skifte resten av glasset, siden cyclopsen er limt på?
 
Redigert:
Hilken serienummmer oversikt for Rolex er til å stole på?

Min 144xxxx er på TS sin oversikt fra ca. 1965:
http://www.tidssonen.no/forum/rolex-og-tudor-14/oversikt-over-serienummer-vs-%E5rstall-4785/

Men her 1960-61:
http://www.watches.co.uk/information/rolex-serial-numbers/

Andre på www tilsier 62 og 66.

Det er ikke veldig viktig for meg om det er 60 eller 65, men hadde vært greit å vite hvem sitter på fasiten, om den finnes?

Tror ikke det finnes 100% men denne link er til en av det bedre kilde http://vintagerolexforum.info/vrf/index3.html
 
Hilken serienummmer oversikt for Rolex er til å stole på?

Min 144xxxx er på TS sin oversikt fra ca. 1965:
http://www.tidssonen.no/forum/rolex-og-tudor-14/oversikt-over-serienummer-vs-%E5rstall-4785/

Men her 1960-61:
http://www.watches.co.uk/information/rolex-serial-numbers/

Andre på www tilsier 62 og 66.

Det er ikke veldig viktig for meg om det er 60 eller 65, men hadde vært greit å vite hvem som sitter på fasiten, om den finnes?
@Rød

I denne perioden var de i alle fall inngravert i baklokket. Er det DayDate-n? Den kan du nok åpne med en silikon ball for å sjekke.
 
Redigert av en moderator:
@Tore
Din Tudor Black Bay: Utrolig pen klokke, fin i uttrykket, men: Hvordan oppleves tykkelsen/høyden på den?

Den ser litt kraftig ut på enkelte bilder..

Rød modell...

TudorBlackBay3.jpg
 
Redigert av en moderator:
@Tore
Din Tudor Black Bay: Utrolig pen klokke, fin i uttrykket, men: Hvordan oppleves tykkelsen/høyden på den?

Den ser litt kraftig ut på enkelte bilder..

Rød modell...

TudorBlackBay3.jpg

Omtrent det samme som Sub vil jeg si. Kan ikke huske å reagere på tykkelse/høyde på BB de gangene jeg har prøvd den. Gikk fint under skjorta.
 
Redigert av en moderator:
Har brukt min BB i en uke nå, og kan ikke si annet enn at den føles herlig. Sitter behagelig og legger seg fint under skjorter. Føles absolutt ikke for stor.
 
Den er sikkert ikke høyere enn en sub nei, fra lokk til glass, ikke mye i alle fall. Det er det at den har helt flat bakside og høye rette sider som gjør at den ser så høy ut. Jeg liker ikke høye klokker, men den kler dette uttrykket og jeg synes den er svært vellykket. Den er veldig enkel, så jeg tror ikke den er for alle. En ærlig kamerat mente den var kjedelig, men jeg elsker den. Garantert beste klokken jeg har hatt i dette prissegmentet. Må legge til at det er den blå jeg liker, den rød har litt for mange farger, i alle fall på min bleike blonde arm. Er du derimot en ung Sean Connery så sitter den røde som et skudd ;)
 
Den er sikkert ikke høyere enn en sub nei, fra lokk til glass, ikke mye i alle fall. Det er det at den har helt flat bakside og høye rette sider som gjør at den ser så høy ut. Jeg liker ikke høye klokker, men den kler dette uttrykket og jeg synes den er svært vellykket. Den er veldig enkel, så jeg tror ikke den er for alle. En ærlig kamerat mente den var kjedelig, men jeg elsker den. Garantert beste klokken jeg har hatt i dette prissegmentet. Må legge til at det er den blå jeg liker, den rød har litt for mange farger, i alle fall på min bleike blonde arm. Er du derimot en ung Sean Connery så sitter den røde som et skudd ;)

...som du vet jeg er ;)

Må få prøve den en dag, vi får ta gtg når (hvis ha ha!) min godbit er arrivert! @Tore
 
Redigert av en moderator: