Hei
Da begynner det å bli fullt, vel og merke hvis alle som har vist KONKRET interesse melder seg på når det blir ordnet en frist.
Jeg ser for meg følgende scenario:
Jeg tar dialogen med parnis selger og forsikrer meg om at han kan levere ønsket antall ur.
Hvis svaret er ja, så må jeg i første omgang samle inn penger til å ta en felles bestilling. Dette kan skje før endelig frist for betaling av kurset er. Da vil man sitte igjen med en klokke selv om det skulle vise seg at man ikke kan være med uansett. Jeg vil regne ut hva dette koste og da med moms samt frakt, og legge på litt for kjente just in case. Det overskytende beløp blir selvfølgelig å regne som den enkeltes eiendom, og blir selvfølgelig trukket fra selve kursavgiften, slik at hvis noen trekker seg FØR frist, så har de klokke og får tilbakebetalt en hundrings eller hva det nøyaktige overskytende beløp er.
ETA må jeg bestille separat fra leverandør i Oslo.
Jeg har som nevnt tidligere fått pris på 1.550,- pluss moms, er mulig jeg kan få litt rabatt hvis vi bestiler flere.
Da har jeg disse navn på blokken:
Gi beskjed hvis det er noen som føler seg utelatt.
@Eirik
@Solli
@crown guard
@gert
@petterhg
@runes
@Pollux
@csabko
@Yallaboy
@SoulG
@Morten
Tror dette er et korrekt antall for et fulltegnet kurs. Erfaringsmessig vil alltid noen falle fra når vi nærmer oss, og det er da hensiktsmessig å operere med en venteliste. Denne blir ført fortløpende etter første mann til mølla.
Så, da vil jeg gjerne ha bekreftelse, her inne i tråd, slik at
@Entropy kan følge oss,
-om dere er med begge helger (det blir kun en helg selvfølgelig).
-om det er greit at jeg handler parnis pilotur til alle
-hvem som vil ha ekstra eta verk.
-Hvem som vil ha en verktøy pakke til odel og eie. Jeg bestiller fra Janson og Langerud, og det blir da enkel verksholder, tre skrutrekkere, lupe, korntang x 2 (dette er fortsatt pinsett ja
).
Endelig pris skal dere også få, men det ser ut til at vi kan klare det innenfor tre tusen per snute inkludert ALT (husleie er foreløpig ikke avklart) PLUSS et ETA verk for de som ønsker dette.
Det synes ikke hensiktsmessig å handle kasseåpner, timegrapher ect til alle. Det vil derfor være noen perioder med litt venting der hvor låneverktøy benyttes, det var slik ved forrige kurs også. De som har verktøy og ikke ønsker dette må bare gi beskjed så blir den summen trukket ut av kursavgift. Ta gjerne med egen kasseåpner de som har.
DETTE BLIR GØY. NB! jeg kontakter selger så raskt som mulig, og bestiller et prøveverk slik at jeg vet at det holder den kvalitet vi trenger, så det ikke blir noen overraskelser. Jeg gjør samtidig oppmerksom på at det vil bli bestilt et par klokker ekstra. Dette er til ALLES beste, plutselig har du mistet/ødelagt en del, og da blir resten av kurset temmeig trist hvis vi ikke har reservedeler. Jeg bruker av kurspotten til å dekke dette.
Mvh
Gregor