Urmakerkurs - grunnkurs juni 2013

Bekrefter at jeg er med! :)

1.) Begge helger passer
2.) Pilotur er bra
3.) Helst ETA, men ikke en nødvendighet.
4.) Trenger en liten verktøypakke :)
 
En ting til... Med mikroskopisk unntak så har jeg ikke møtt noen av dere som har meldt sin interresse for kurset. Slik var det ikke i fjor, da var det omvendt faktisk, da hadde man møtt de fleste på en eller annen GTG, på nurk, ja, man kjente folka. Er en interessant vridning dette, hvorfor gjør jeg i hele tatt et poeng ut av det? Jo, jeg lurer på om dere som er halvveis og helveis påmeldt muligens kjenner en eller flere av deltagerne, eller om dere er "on Your own". Dette er faktisk viktig for meg som kursholder å vite, da det sosiale var en av de viktigste faktorene siste kurset, og kanskje man bør ha "bli kjent" kveld der det er mulig. .

Dette høres veldig hyggelig ut!
Jeg bor på Oslo Øst. Jeg er av en relativt mobil type, men har en travel uke med mye "barne-kjøring". Onsdager har jeg fri! 8-D

Hva med å møtes til "en halv-en" på et sted i Oslo? Da gjerne et sted som IKKE spiller så høy musikk at vi må bruke døvespråk!

8-D
 
Bekrefter at jeg er med! :)

1.) Begge helger passer
2.) Pilotur er bra
3.) Helst ETA, men ikke en nødvendighet.
4.) Trenger en liten verktøypakke :)

Enig med alle fire punktene. :)

Ang. det sosiale - kunne det vært en idé/tanke med et videregående kurs om søndagen, så kan de som tidligere har vært med på nybegynnerkurs være med der, og så kan man ha en felles samling med begge kursene lørdag kveld? Mulig det er verdens dårligste idé, men det falt plutselig ned i hodet mitt.
 
Dette høres veldig hyggelig ut!
Jeg bor på Oslo Øst. Jeg er av en relativt mobil type, men har en travel uke med mye "barne-kjøring". Onsdager har jeg fri! 8-D

Hva med å møtes til "en halv-en" på et sted i Oslo? Da gjerne et sted som IKKE spiller så høy musikk at vi må bruke døvespråk!

8-D

Kjenner ikke en sjel her inne med unntak av K/S F2F med noen, men ingen som er meldt på kurset.
Å "bli kjent" hadde vært en god ting, men jeg er bare 16 år, så kanskje ikke noe fyllefest?. :)
 
Å "bli kjent" hadde vært en god ting, men jeg er bare 16 år, så kanskje ikke noe fyllefest?. :)

"Alder ingen hindring", sa alltid en gammel kollega. Da med litt andre referanser. Men det at Crown Guard er 16 tar vi som en utfordring! Det skal ikke legge noen hindring på å kunne møtes!!

Det finnes flere hyggelige steder hvor de har både mat og drikke og vil kunne ønske vår unge venn velkommen. Jeg var med jobben på en Indisk restaurant nederst på Karl Johan (til høyre før du kom til Oslo S). Et hyggelig sted hvor vi kunne prate klokker uten å følge tiden! (Ha, ha! Ord spilleri spillera!) 8-P

Ellers så vil Mc Donald kunne tilfredstille alle krav om rimelig mat, drikke og kaffe!
(Fyllefester er jeg vokst fra! Midtuke samlinger begrenser seg til beskjedenhet).

ph :cool:
 
"Alder ingen hindring", sa alltid en gammel kollega. Da med litt andre referanser. Men det at Crown Guard er 16 tar vi som en utfordring! Det skal ikke legge noen hindring på å kunne møtes!!

Det finnes flere hyggelige steder hvor de har både mat og drikke og vil kunne ønske vår unge venn velkommen. Jeg var med jobben på en Indisk restaurant nederst på Karl Johan (til høyre før du kom til Oslo S). Et hyggelig sted hvor vi kunne prate klokker uten å følge tiden! (Ha, ha! Ord spilleri spillera!) 8-P

Ellers så vil Mc Donald kunne tilfredstille alle krav om rimelig mat, drikke og kaffe!
(Fyllefester er jeg vokst fra! Midtuke samlinger begrenser seg til beskjedenhet).

ph :cool:

:) Høres bra ut. Vil selvfølgelig ikke være noe "festbrems", men hadde satt pris på å snakke litt klokke, og bli kjent før kurset!
 
:) Høres bra ut. Vil selvfølgelig ikke være noe "festbrems", men hadde satt pris på å snakke litt klokke, og bli kjent før kurset!

Det må du ikke anse som noe problem. Vi treffes for å prate klokke, ikke for å drekka!

Hva sier dere til tredje uken i mai?

PH :cool:
 
Fredag eller lørdag da mener du? (18-19 mai)

Jeg hadde tenkt å foreslå mandag 13 mai eller onsdag 15 mai.
Det kunne vært greit å treffes kanskje allerede klokken 17? Da har vi noen timer til rådighet.
Vi kunne ta en liten middag et greit sted og ta en klokke-prat for noen timer.

Kunne noe slikt passe?

:cool:
 
Ser dere har tatt et initiativ til en gtg - BRA! Bare så dere vet, er sannsynligvis bortreist den helgen som er foreslått, betyr IKKE at det ikke skal avholdes. Kommer tilbake her så raskt som mulig med oversikt om/når jeg kan, og selvfølgelig må vi gi Entropy sjanse til det samme.

Det er sannsynlig at det blir samme sted som sist, har fått et godt tilbud på lokaler hos Rica Oslo, og her tar vi lærdom fra i fjor forøvrig, og handler selv inn belysning slik at teltagerne har godt med lys :)

Lokalene er sentrale i umiddelbar nærhet til oslo s.

Jeg har bestilt den aktuelle parnisklokken i et eksemplar for flere dager siden slik at jeg kvalitetssikrer denne, har også hatt en dialog med selger om at vi er interessert i flere dersom denne holder mål. Jeg vil da se om alt stemmer i forhold til et ekte ETA 6497, at det ikke er noen overraskelser rett og slett.
 
Ser dere har tatt et initiativ til en gtg - BRA! Bare så dere vet, er sannsynligvis bortreist den helgen som er foreslått, betyr IKKE at det ikke skal avholdes. Kommer tilbake her så raskt som mulig med oversikt om/når jeg kan, og selvfølgelig må vi gi Entropy sjanse til det samme.

Det er sannsynlig at det blir samme sted som sist, har fått et godt tilbud på lokaler hos Rica Oslo, og her tar vi lærdom fra i fjor forøvrig, og handler selv inn belysning slik at teltagerne har godt med lys :)

Lokalene er sentrale i umiddelbar nærhet til oslo s.

Jeg har bestilt den aktuelle parnisklokken i et eksemplar for flere dager siden slik at jeg kvalitetssikrer denne, har også hatt en dialog med selger om at vi er interessert i flere dersom denne holder mål. Jeg vil da se om alt stemmer i forhold til et ekte ETA 6497, at det ikke er noen overraskelser rett og slett.

:)
 
Jeg er fortsatt gjerne med, og sier ja takk til alt.

☑ begge helger passer
☑ pilotur
☑ ETA-verk
☑ verktøy

:)
 
Det ville vært hyggelig om både Greg og (eller) Entropy kunne delta på en slik "forhåndstreff" (er det det GTG er?).

Jeg kunne tenkt meg en samling i midtuken, fortrinnsvis mandag eller onsdag, da helgene mine stort sett er booket med "barne aktiviteter". 13/15 mai, eller 27/29mai og kanskje klokken 17?

Jeg ser at NURK har møte 20 mai. Dette kan være en fin dato, men da det er pinse, så kan det være litt dum dag for oss. Og, vi (i alle fall jeg) er mest interessert i å treffe andre kursdeltagere! 8-D

Selv vil jeg foreslå 15 mai klokken 17 ved Indianhouse.no (Fred Olsens gate 11). Det er lett å finne i enden av Karl Johan, til høyre. Rimelig mat, og helt sikkert OK for de som bare vil ta noe drikke. Vi kan få en rolig atmosfære for diskusjon av ur-prolemer, (og andre "verdensproblemer").

PH :cool:
 
Det ser ledig ut 15 så vidt jeg kan se, endrer seg raskt her, men jeg holder av dato dersom det blir stemning for det fra andre deltagere :)
 
Jeg må, som på andre GTGs si det som det er. Det er alt for mye jobb for tiden, og kan jeg så kommer jeg, men helt umulig for meg å vite før samme dag.
 
Veldig bra initiativ med et GTG før kurset. :)

Siden jeg er bosatt 1,5-2 timer fra Oslo er det dessverre ikke aktuelt for min del med et samling på en hverdag i mai. Dersom det skulle bli i en helg, eller evt. i juni vil det nok passe bedre for meg. Men akkurat som med Entropy er det vanskelig å si før samme dag, evt. et par dager tidligere.

Synes som sagt at det er en veldig god idé, og håper dere andre klarer å finne en dag det passer for dere å møtes.
 
Det vil selvfølgelig være hyggelig å få med så mange som mulig!

Hvis man tar alternativene onsdag 15 mai klokken 17, eller lørdag 1 juni klokken 17?

Hva er det stemning for?

:cool: