Vis oss din Seiko!

Postet i dagens, men vi tåler etpar bilder her også:)




Fikk denne i dag med Posten etter hyggelig handel med TS-medlem. Finishen på denne er gjennomført. Med fem deler pr. ledd i lenka og kassen med noe børstet og noe polert, reflekterer den lyset helt nydelig. Cocktailskiven tar også lys fantastisk og med polerte indekser og visere som er slipet skarpe og fine, samt antireflektiv coating i glasset er den rett og slett en fryd for øyet. Jeg var lenge bestemt på å skaffe "broren", SDGM001 med kremhvit skive, men chapterringen( vet ikke hva den heter på norsk) ble en dealbreaker, da den imo ikke ser naturlig ut mot skiven. Anyways, førsteinntrykket er at finishen på denne ikke står tilbake for mange klokker i prissegmentet over. På innsiden finner man 6R15-verket som vel ikke er veldig spennende, men så er det jo heller ikke en GS.
Legger til en Youtubelink for de som er interessert av en grundigere gjennomgang. :)
 
Redigert:
Fått tak i en ny 6309-7040 av en hyggelig kar her på sonen :) Denne er fra 1980.
Jeg har jo et par av disse fra før av, men denne hadde så mye personlighet jeg måtte ha den.
Klokka er helt orginal og i forbløffende god stand. Urverket ser plettfritt ut og holder tiden godt.
Kassen er virkelig godt holdt. Nesten ingen hakk eller riper i den, og bezelinserten er også nesten feilfri. Men den har en fantastisk flott "fade" etter flere tiår i kraftig sol. I følge selger var denne opprinnelig eid av en amerikansk soldat, stasjonert på Filippinene. Hardlexen har kun lette riper, urskiven er feilfri, men blitt lysere og gulere, og viserene har blitt matte og litt gule de og. Eneste å utsette er at lumen har blitt litt groggy og møkkete. Et typisk resultat der fukt har kommet inn i klokka og begynt å virke på metallet i viserene.
Men dette er slik denne klokka er, og jeg tenker ikke gjøre noe som helst med den.

Som alltid, må jeg jo plukke fra hverandre og rense klokkene jeg kjøper.
Byttet pakninger og satt det sammen. Denne kler godt en slitt skinn-nato :)


Screen%20Shot%202015-11-06%20at%2020.05.14.png

Screen%20Shot%202015-11-06%20at%2020.05.03.png
 
Seiko er kult og Sumo ble min Seiko dykker (er vel nesten obligatorisk å eie en Seiko dykker?)

Ikke så mange andre som har valgt den orange skiven, men jeg synter den er kul!

.

Edit: Glemte nesten min sarb021

Super allrounder, men får nok ikke så mye armtid som den fortjener...

 
Lyst på en ikke riktig så svart bezel på min SKX007. Synes originalbezelen gjør klokka for hard i uttrykket, og kunne tenkt meg en med noe mer i gråtoner i seg, litt mer som selve skiva. Hvor kan jeg få tak i diverse bezelinserts til SKX007?
 
Hei @Charliefoxtrot
Jeg har brukt Yobokies (Seikoboy). Kjernekar å handle med. Rask handel og svarer raskt på spørsmål. Han vet absolutt hva han holder på med. Har riktignok ikke et nettsted å handle fra, men man bruker hans Photobucket. Der finner du bilder av alt han selger og all bestilling foregår via e-post. Finn det du vil ha på bildene og send bestillingen/spørsmål på e-post :)

Bestill på yobokies@yahoo.com.hk
Deler til Seiko - http://s161.photobucket.com/user/yobokies/library/?sort=3&page=1
Ferdig moddet Seikoer - http://s161.photobucket.com/user/yobokies/library/Mods?sort=3&page=1

Lykke til :)
 
Takker
Hei @Charliefoxtrot
Jeg har brukt Yobokies (Seikoboy). Kjernekar å handle med. Rask handel og svarer raskt på spørsmål. Han vet absolutt hva han holder på med. Har riktignok ikke et nettsted å handle fra, men man bruker hans Photobucket. Der finner du bilder av alt han selger og all bestilling foregår via e-post. Finn det du vil ha på bildene og send bestillingen/spørsmål på e-post :)

Bestill på yobokies@yahoo.com.hk
Deler til Seiko - http://s161.photobucket.com/user/yobokies/library/?sort=3&page=1
Ferdig moddet Seikoer - http://s161.photobucket.com/user/yobokies/library/Mods?sort=3&page=1

Lykke til :)

Forum-verden på sitt beste! Tack, tackar, tackast!
 
  • Liker
Reaksjoner: Sprocket
  • Liker
Reaksjoner: Newbie