Dagens trening

Startet dagen med 1000m svømming hvorav 600m var crawl og 400m bryst. Merker at afterskien i påsken har gjort sin del...
 
Jeg har er konkurransesvømmer på 8. året:) Favorittøvelse er de korteste crawldistansene, 50, 100 og 200 fri

Kult! Jeg driver å øver på testen til Politihøgskolen. Jeg er ca 20 sekunder unna beste tiden. Det er ikke noe big deal om jeg ikke klarer det beste, men det hadde vært gøy. Det er 75m fri teknikk og 25m med slyngbenspark og armer under overflaten. De første 75 klarer jeg å crawle, men hvis jeg blir for sliten og må ha for mye luft blir jeg som en plog i vannet :p
Noen gode tips for å hente inn tid? Jeg prøver bare å presse meg mest mulig på crawl, og svømme på ryggen de siste 25m synes jeg er helt greit, får jo så mye luft jeg vil. Iom det bare er 3 vendinger tror jeg kanskje ikke det er vits å lære seg noe sånn superteknikk der heller?
 
Jeg har er konkurransesvømmer på 8. året:) Favorittøvelse er de korteste crawldistansene, 50, 100 og 200 fri

Stilig! Svømte selv aktivt for, eh, 23 år siden. Men det føles som i går :)

Tidene dine? Mine tider er for dårlige til å nevnes og av den grunn matcher jeg dem fortsatt he he
 
Jeg svømte aktivt i 5 år da jeg var yngre. Har hatt planer om å ta det opp igjen som trening takket være ett dårlig kne, og jeg hadde helt glemt hvor sliten man blir. Ny tur kl 0700 imorgen tidlig!
 
Tur/retur Ullevål -Sandvika på fixed. Årets første sykkeltur. Helt nydelig. Total tid 1t 10min kun en spurt. Overraskende lette ben. Overraskende stive hender uten hansker.
Alt for kald bukse.
 
Du vet det er lenge siden sist, når kortet er utgått i design og må oppgraderes.
Vi trent rygg, biceps, underarm mage og bryst idag. Hvor mange kilo...? Tja 35 kg x 3 i benkpress illustrerer nok nivået....

Det var etter 3x60 kg "roing" men likevel a gitt...

Må trene styrke minst en gang i uken fremover:)
 
Første ærlige forsøk på hjemmegym-session gikk fint.
Hjelper at denne er blitt montert:
jZPi5Gz.jpg

Kjørte mest uten mål og mening for å få "proof of concept" - at det kan gå

1.9km jogging med vibram ute med noen hundre meter i terreng (meget vellykket!)
3 maxset bicep-chins i chinupstang i dørpost (5,6,3 :) )
3 maxset brede chins i trapp (5,3,2 :( )
To set pushups i slynger (er vel i mangt en ripoff/clone av TRX/Redcord)
To set pullups med kroppen horisontal
To korte planke-runder
"Dra opp benen mot magen hengendes i trapp"-mageøving

Allt som allt positiv overraskelse at det går ann å få "pump" i systemet innenfor heimens fire vegger, gir håp om Beach2013 hvis man skulle måtte tråkke hjemme med syke barn eller hva som en kan måtte holde en hjemme.

Ikke klar å si opp Elixa-medlemsskap enda dog :)
 
Ha aldri vært noen kjapp løper ... ikke særlig seig heller for den delen ;)
Men når @Josef nevnte 9km i 4min/km måtte jeg teste akkurat hvor kjappt det var og holdt det ... i 1,25km (på 5.13) morsomt å faktisk få opp mølla mot 16km/h - i fivefingers.
Kort armøkt etterpå så er dagen igang
 
Redigert av en moderator:
Startet med nytt opplegg mens akilles "repareres".

Oppvarming 15 min på sykkel

Vekter 12 rep. x 3

Benk press
Lat Pulldown
Seated row
Triceps press
Shoulder press

45 min på sykkel

5-10 min slappe av med tøying før dusjen.
 
Hoi! Første økt i sokker utført!
9A74FDDA-37A3-4056-82E7-1A0728425283-1102-000001447D722AE1.jpg

Gikk ca 200 meter.
En ting er sikkert, det er vanskelig å løpe sakte med sånne som dette på bena. En annen ting er også sikkert, siden jeg har antydninger til krampe nå, så kommer morgendagen til å være sånn passe kjip.
 
Welcome aboard @Entropy !
Sov med bena høyt, drikk vann og tygg magnesium ;)
Det med å løpe sakte kan ikke stresses nok nei, det er rent ut sagt rart å gå i dem
Nedover er litt awkward med


2.7km og 400m stigning er jo målet så tror dette kan være genialt.
 
Redigert av en moderator:
Årets første sykkelritt gjennomført.

Fint og rolig 19km på 55min.
Fikk opp pulsen litt i noen bakker og slet med litt motvind.
Perfekt første ritt.

Blir å kjøre 3-4 turer a 20-75km fram mot nordsjørittet i juni.
Skal under 4 timer i år.
 
Framleis sykling, sykling, sykling (og litt styrke). I dag: Kvile! Første ritt om ni dagar. Har aldri vore betre trent, men føler meg likevel som ei pingle når eg trenar med andre som har holdt på med dette ei stund. Blir spennande å sjå om eg fell totalt gjennom når det gjeld.
 
Ca 1 times økt med Bryst/triceps i dag. + 20 min mage og stabiliseringsmuskulatur med ball hjemme. + En 25-30 min intervall trening ute.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Ny pers i mark med 130 på fredag. Ny pers i knebøy med 110 i går. Livet er godt, og beina er ødelagt :)