Neste dag så var planen å prøve noen klokker. Er jo tross alt derfor jeg er i Paris
Har jo vært på jakt etter neste keeper en periode. Så nå var tiden inne for å se om den er like fin IRL som på bilder.
Var jo så heldig at Paris største klokkeforretning ligger i nabobygget for hotellet vårt.
Bucherer 1888.
Her har de merker som AP, VC, ALS, Rolex, Piaget, Rolex, Blancpain, Brequet, Girard-Perregaux, Hublot, IWC, JLC, H.Moser & Cie, Panerai og Roger Dubuis for å nevne de vitkigste. I tillegg så har de en egen Cartier og Tag Boutique som ligger i samme bygget som også huser InterContinental Paris Le Grand. Snakk om fulltreffer.
Sakset fra nettet:
Bucherer's Paris boutique is not only the largest fine jewellery and timepiece store in the world but also yet another one of the many luxury boutiques in Paris that now offers Global Blue's tax-free shopping services.
The three-storey Paris boutique, which covers 2,200 square metres, offers customers high jewellery and fine watches from world-famous brands such as
Rolex as well as a bespoke refund point where customers can claim their tax back on purchases made in-store.
An area is also dedicated to Bucherer’s own diamond jewellery collection.
Clients seeking the perfect timepiece will appreciate the opportunity to browse the various high-end collections at leisure.
Naturally, the service is first-class, and those who need advice on selecting the perfect piece to last a lifetime will not be disappointed.
Bucherer, 12 boulevard des Capucines, 75009 Paris, +33 (0)1 7099 1888
Jeg ble tatt i mot med åpne armer når jeg gikk inn i butikken. Å ble fort spurt om jeg trengte "guide". Er jo den største klokkebutikken jeg har vært i noen gang. Snakker over 2000 kvm med klokker og juveler.
Jeg spurte om jeg kunne få se og prøve noen modeller fra Piaget, å det skulle de ordne. Fikk så utlevert en ny "guide" som førte meg opp i 2. etg. Ble så ført bort til deres egen Piaget avdeling. Fikk så plass ved et bord, å ble så spurt om hva jeg kunne tenkt meg å se, og prøve. Spurte om jeg kunne få se på Altiplano, å det ordnet den tredje personen.
Kom så ut med Automatic utgaven i hvitt gul (Ref : Watch G0A38130). Dette er modellen med 40 mm kasse, automatisk in-houseverk: Piaget 1205P. Som er ultratynt verk på bare 3 mm. Microrotor i 22K rosé gull. Alt skal etter boka være top notch. Men nei. Snakk om å bli skuffet.... Finishen på kassen, skiven var langt under hva man kan forvente i denne prisklassen. Kassen ser ut som er sandstøpt uten nesten noe som helst push og polering. Veldig røft og "spinkelt". Skiven var også en stor nedtur synes jeg. Vanskelig å beskrive. Men kan nesten minne om en dårlig silketrykk på en silkematt "papplate". Jeg vet at lysene i disse butikkene ofte gjør det vanskelig å betrakte skiven. Men jeg ruslet litt rundt i lokalet, stilte meg ved vinduet for å se om ting ble bedre. Men nei. Dette var triste greier. Å nå forstår jeg kanskje hvorfor jeg har unngått å prøve denne tidligere. Verket er som forventet. Godt innafor finish og er jo igjen verdens tynneste automtiske verk. Riktignok synes jeg har sett flottere ting tidligere. Blant annet
Laurent-Ferrier sin microrotor på modellen:
Galet Micro-Rotor. Men denne koster langt over det dobbelte av Piaget sin Altiplano Automatic 40mm.
Her er noen bilder. Beklager kvaliteten. Men er nesten umulig å ta bilder i slikt butikklys.