Høstdepresjon

Satser på å spise der selv i september. Er det like bra som folk skal ha det til å være?

Jeg hadde min kulinariske oppvåkning med noe programmer grunnleggerne Ruth og Rose lagde for minst 15 år siden, har og bruker alle kokebøkene og fikk endelig økonomi til å kunne gjøre sånt og forventningene mine ble i alle fall oppfylt første gang jeg var der og siden har det vært fantastisk hver gang. Det er jo litt heseblesende setting, "kult" og sikkert ikke alles kopp te, men hvis du er fan av kompromissløs råvarebasert mat er jo dette supert fordi svært få steder på kloden matcher dem på italienske råvarer og andre råvarer som når opp. Dropp osten til dessert og sørg for at minst en ved bordet bestiller sjokoladekaken til dessert.

Tror forresten planen er å droppe River Cafe til fordel for HEstons Dinner ved neste korsvei, men jeg håper nesten at Dinner er fullbooka:rolleyes:
 
Jeg hadde min kulinariske oppvåkning med noe programmer grunnleggerne Ruth og Rose lagde for minst 15 år siden, har og bruker alle kokebøkene og fikk endelig økonomi til å kunne gjøre sånt og forventningene mine ble i alle fall oppfylt første gang jeg var der og siden har det vært fantastisk hver gang. Det er jo litt heseblesende setting, "kult" og sikkert ikke alles kopp te, men hvis du er fan av kompromissløs råvarebasert mat er jo dette supert fordi svært få steder på kloden matcher dem på italienske råvarer og andre råvarer som når opp. Dropp osten til dessert og sørg for at minst en ved bordet bestiller sjokoladekaken til dessert.

Tror forresten planen er å droppe River Cafe til fordel for HEstons Dinner ved neste korsvei, men jeg håper nesten at Dinner er fullbooka:rolleyes:

Høres som dette er noe for meg og fruen.
Dinner by Heston har jeg bare godt å si om. Lunsj som middag.
 
  • Liker
Reaksjoner: ProfessorPangloss
The Barbary var skikkelig kult, Edzilla! Spiste lunsj der i dag. Helt min type sted med rå stemning og herlig ujålete mat.

Var heldig og ble oppgradert, skulle bo på Edwardian mercer street, ble flyttet til studio suite på The May Fair, helt innafor :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
The Barbary var skikkelig kult, Edzilla! Spiste lunsj der i dag. Helt min type sted med rå stemning og herlig ujålete mat.

Var heldig og ble oppgradert, skulle bo på Edwardian mercer street, ble flyttet til studio suite på The May Fair, helt innafor :)

The Barbey er helt formidabelt. Stemningen der er på høyde med The Palomar. Maten er også helt innertier hvis man liker den slags.

Har dessverre aldri bodd på The May Fair. Men går forbi det hver gang jeg er i London på vei til eller fra New Bond Street. Hørt flere snakke varmt om The May Fair.
 
Fortsettelsen på marerittet


Begin forwarded message:

From: xx xxx <xxxxx@socialeatinghouse.com>
Subject: RE: Social Eating House
Date:
7 May 2017 at 12:45:05 GMT+2
To: ed zilla <ed.zilla@mac.com>
Cc: x Chan <xxx@thesocialcompany.co.uk>, x Drake <xxxx@socialeatinghouse.com>



Dear Mr. And Mrs. Zilla,


I hope you find this email well and thank you for your patience as we conducted an investigation in regards with your last visit here at Social Eating House.


I have attached the report from Food Alert in regards with the alleged food poisoning when you dines with us on 14th April. You will find that the report suggests that there were no malpratrice in our kitchen and with our food handlers, we therefore do not take any responsibilities for what may have caused the illness you suffered after your meal.


I would like to sincerely apologize, however, to the service you received during your meal here at Social Eating House. After reading your feedback, I myself is truly upset for the service my team has provided as this is not the standard of service we strive for as being part of Jason Atherton restaurants. This have been passed on strongly to the rest of the team to ensure such situations are avoided and for us to be better for our future diners.


As a way of apology, I would like to offer you a refund of the service charge you paid on the night. Please provide me with card details to make the refund to. I understand that you are not living in UK, however, if in the future you come and visit the UK again, I would like to offer you complimentary glasses of Champagne and extra course in a hope that despite the above, you would give us another chance and rectify our mistakes.


I hope that the above is a satisfactory and I look forward hearing from you.


Thanks.

Sincerely yours,

xxx Mendoza
General Manager

Social Eating House
58 Poland Street
London, W1F 7NR

T: (020) 7993 xxxxx
 
Her kommer så vårt svar.



Begin forwarded message:

From: Ed Zilla <ed.zilla@mac.com>
Subject: Re: Social Eating House
Date: 7 May 2017 at 14:11:30 GMT+2
To: xx Mendoza <xxx@socialeatinghouse.com>

Dear xx Mendoza
Thanks for your email.
I am truly surprised about the "compensation" you are offering. Let me emphasize again that this was our anniversary dinner and everything went wrong. So the compensation to refund the service charge only and nothing more, feels like an insult! Especially since the service charge is discretionary placed on the bill by the restaurant.
We would really like you to refund the total bill since this was an experience not to remember. We have also shown great discretion in this matter, as we sent the feedback directly to you. We have not placed the feedback in public since we know this can feel unpleasant.
So please look into this again and give us a full refund of the total invoice.


Best regards
Mr and Mrs Zilla
 
Dette er jo på grensen til latterlig!
Kan umulig se for meg at Social Eating House får så mange henvendelser om matforgiftning og dårlig service at de ser seg nødt til å ta forbehold om refundering, igangsette interne undersøkelser etc.... Jeg har utelukkende hatt gode opplevelser der, men for meg er dette en sterk søknad for å havne på no-fly list når det gjelder restauranter i London. Dette kan de ikke tillate seg, for det er ikke akkurat mangel på stjernerestauranter i London!

Trekker frem mine egne erfaringer fra ca. 40 sider med Høstdepresjon siden; både jeg og kjæresten ble matforgiftet på Matbaren på Grand Hotel i Stockholm, én mail ble sendt og hele middagen (4 pers og mye drikke) ble refundert, no questions asked og med alle mulige beklagelser. Det er sånn det skal være, for er så uheldig at man kommer til skade for å matforgifte sine restaurantgjester skal man ikke være så høy i hatten!


For meg virker det som om Social Eating House tror dere er ute etter å scamme restauranten, hvilket minner meg om en artig episode fra La Durée i Paris sist vår. Noen venner og undertegnede sitter i andre etasje og observerer en stadig eksalerende situasjon mellom personalet og noen gjester. Nysgjerrig som jeg en gang er, så spisset jeg ører så diskré som mulig, og til slutt klarte jeg å finne ut hva problemet var. Restaurantgjesten hadde blitt servert mat som overhode ikke var tilfredsstillende, og dermed nektet å betale regningen. Det store problemet lå derimot i at gjesten så det for godt å informere om dette til etter han og hans familie på fire hadde konsumert all mat og drikke som tydeligvis ikke var tilfredsstillende. Etter mye frem og tilbake kom det en meget bestemt hovmester og nærmest tvang gjesten til å betale, og deretter kastet de ut... Man ser mye merkelig ute i den store verden gitt, så nesten best å holde seg hjemme :D
 
p9278_d_v8_aa.jpg
 
Dette er jo på grensen til latterlig!
Kan umulig se for meg at Social Eating House får så mange henvendelser om matforgiftning og dårlig service at de ser seg nødt til å ta forbehold om refundering, igangsette interne undersøkelser etc.... Jeg har utelukkende hatt gode opplevelser der, men for meg er dette en sterk søknad for å havne på no-fly list når det gjelder restauranter i London. Dette kan de ikke tillate seg, for det er ikke akkurat mangel på stjernerestauranter i London!

Trekker frem mine egne erfaringer fra ca. 40 sider med Høstdepresjon siden; både jeg og kjæresten ble matforgiftet på Matbaren på Grand Hotel i Stockholm, én mail ble sendt og hele middagen (4 pers og mye drikke) ble refundert, no questions asked og med alle mulige beklagelser. Det er sånn det skal være, for er så uheldig at man kommer til skade for å matforgifte sine restaurantgjester skal man ikke være så høy i hatten!


For meg virker det som om Social Eating House tror dere er ute etter å scamme restauranten, hvilket minner meg om en artig episode fra La Durée i Paris sist vår. Noen venner og undertegnede sitter i andre etasje og observerer en stadig eksalerende situasjon mellom personalet og noen gjester. Nysgjerrig som jeg en gang er, så spisset jeg ører så diskré som mulig, og til slutt klarte jeg å finne ut hva problemet var. Restaurantgjesten hadde blitt servert mat som overhode ikke var tilfredsstillende, og dermed nektet å betale regningen. Det store problemet lå derimot i at gjesten så det for godt å informere om dette til etter han og hans familie på fire hadde konsumert all mat og drikke som tydeligvis ikke var tilfredsstillende. Etter mye frem og tilbake kom det en meget bestemt hovmester og nærmest tvang gjesten til å betale, og deretter kastet de ut... Man ser mye merkelig ute i den store verden gitt, så nesten best å holde seg hjemme :D

De kunne enkelt og greit startet første mail med å legge seg flate. Uansett om det er deres eller andres skyld at vi ble dårlige. Som @Gin skrev. Kan det like godt komme av at man ble smittet ved toalettbesøket av et skittent dørhåndtak, som som fra en dårlig salat med krabbekjøtt. Men slik de trenerer saken, føler vi oss rett og slett dårlig behandlet.
Nesten rart de ikke ba om dna test, og avføringsprøver.....
Å hva får vi som kompensasjon? Jo, de ønsker å refundere "service charge". Er jo den reneste tragikomedien dette.

Hva var forresten mailadressen til The Guardian?
 
"Vår rapport viser ingen feil, derfor har dere feil"

De føler vel skuddet for baugen blir for hardt dersom dem innrømmer at dem også kan gjøre feil, eller at det er vanskelig å holde kontroll til enhver tid på et travelt kjøkken.

Dere ga dem en finfin mulighet å rydde dette på gentlemens maner - men i stedet brukte de anledningen til å skaffe til veie dokumentasjon som nok blir klasket i bordet dersom deres opplevelse kommer rundt andre veier.
Rett og slett simpelt.
 
Fullstendig skandale dette her. Et par glass champagne har jeg fått som kompensasjon i Operaen fordi vi ikke fikk vindusbord, som først lovet. Å få det samme tilbydd som kompensasjon for komplett feillevering og dertilhørende mulig matforgiftning, er et hån! Jeg ville definitivt kjørt dette videre, dersom Mendoza ikke legger seg fullstendig flat.
 
  • Liker
Reaksjoner: JohanB