Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Heldig der ja..første generasjon elektrisk styrt turbo, med som du sier variabel geometri. Og det er der feilen oppstår, pga. avleiring rundt flensene på eksossiden.
Men, ser ut til at jeg klarer å skaffe ny bytteturbo for 4500kr, om jeg sjanser på å bytte den selv da..
Ikke noe problem å bytte selv, er i grunn bare plug and play. Det verste er som regel å komme til, spesielt på biler med tverrstilt motor. Sjekk et par DIYs så får du lett et inntrykk av hvor enkel eller vanskelig tilgangen er.

Så..da kan jeg ringe deg da, om jeg står fast? :p
Nei, har flaks sånn sett. Turboen sitter oppe, bak på motoren. Så er nok kurant, på tross av tverrstilt makkverk.
Jeg kan iallefall forsøke å hjelpe, er på ingen måte fagmann. Husk å kjøpe inn nye slanger til oljetilførsel og retur. Ofte så er det dårlig smøring som tar livet av turboer, og spesielt på dieselbiler som blir utsatt for småkjøring.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Ventetiden hos PayPal for å få vite om jeg får igjen pengene for en Speedmaster jeg har kjøpt, men som aldri kommer til å dukke opp.

Den lange versjonen: vant en auksjon på en flott og litt sliten speedmaster 145.012 på ebay, og betalte via PayPal (so far so good). Fikk refusjon umiddelbart, og så en faktura via PayPal da den opprinnelige kontoen visstnok var begrenset på noe vis. Jeg googlet problemstillingen, og PayPal selv skriver på sine sider at det er en vanlig problemstilling, og at det er normalt med faktura og at man fortsatt er beskyttet av deres buyer protection. Betalte derfor faktura og den hyggelige selgeren fra Peru ga meg daglige oppdateringer i uken som fulgte (men unngikk å sende meg serienummer og sporingsnummer ved å komme med sannsynlige forklaringer). Deretter ble auksjonen fjernet fra ebay og det samme med brukerens andre auksjoner. Deretter ble det stille, og nå må jeg vente på PayPal til tidligst 13. august og håpe at deres beskyttelse er så god som jeg har inntrykk av. Kjedelig sak rett og slett, og nok et bevis på at det ikke er risikofritt å handle på nett, og man kan la seg bli lurt selv om man tror at man har kontroll på situasjonen. -Jeg hadde forventet at klokka kunne være like dårlig som bildene, men ikke at det ikke skulle dukke opp noe som helst.

Ventetiden hos PayPal for å få vite om jeg får igjen pengene for en Speedmaster jeg har kjøpt, men som aldri kommer til å dukke opp.

Den lange versjonen: vant en auksjon på en flott og litt sliten speedmaster 145.012 på ebay, og betalte via PayPal (so far so good). Fikk refusjon umiddelbart, og så en faktura via PayPal da den opprinnelige kontoen visstnok var begrenset på noe vis. Jeg googlet problemstillingen, og PayPal selv skriver på sine sider at det er en vanlig problemstilling, og at det er normalt med faktura og at man fortsatt er beskyttet av deres buyer protection. Betalte derfor faktura og den hyggelige selgeren fra Peru ga meg daglige oppdateringer i uken som fulgte (men unngikk å sende meg serienummer og sporingsnummer ved å komme med sannsynlige forklaringer). Deretter ble auksjonen fjernet fra ebay og det samme med brukerens andre auksjoner. Deretter ble det stille, og nå må jeg vente på PayPal til tidligst 13. august og håpe at deres beskyttelse er så god som jeg har inntrykk av. Kjedelig sak rett og slett, og nok et bevis på at det ikke er risikofritt å handle på nett, og man kan la seg bli lurt selv om man tror at man har kontroll på situasjonen. -Jeg hadde forventet at klokka kunne være like dårlig som bildene, men ikke at det ikke skulle dukke opp noe som helst.
Kjedelig når sånt skjer. Har klaget via Paypal en gang for noen år siden, fikk pengene tilbake men det tok noen uker. Det var mest sannsynlig en mye lavere sum enn du har utestående. Jeg har knyttet kredittkort til Paypal slik at det er banken sine penger som eventuelt ryker i et svindelforsøk. Håper det ordner seg for deg.

• Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Kjedelig når sånt skjer. Har klaget via Paypal en gang for noen år siden, fikk pengene tilbake men det tok noen uker. Det var mest sannsynlig en mye lavere sum enn du har utestående. Jeg har knyttet kredittkort til Paypal slik at det er banken sine penger som eventuelt ryker i et svindelforsøk. Håper det ordner seg for deg.

Takk for omtanken! Godt å høre at beskyttelsen har fungert. Veldig kjedelig sak, men i etterpåklokskapens lys så burde jeg nok ha vært mer forsiktig. Jeg har egentlig også kredittkortet på PayPal, men her gikk det over beløpsgrensen på kortet. Håper at jeg også slipper unna med skrekken om noen uker, og at eventuelle vintage speedmaster'e som skal selges til en hyggelig pris her på TS ikke legges ut før klokkekontoen min er restituert... :D

• Liker
Reaksjoner: Kenneth R

https://omegaforums.net/threads/omega-speedmaster-professional-145-012-price.78520/#post-999845

Haha, ja se der! Dumt at jeg ikke sjekket omegaforums. Det blir nok ingen flere eBay auksjoner for min del med mindre selgerne har et ekstremt godt rykte. Det er godt at man kan handle trygt her på TS!

DSC02365.JPG

Redigert:
4 intervjuer fordelt på telefonintervju og fysiske intervjuer, med gode tilbakemeldinger underveis og gradvis mer og mer spennende forespeilede oppgaver. Til slutt kommer beskjeden om jeg er den beste kandidaten og at valget er tatt....men ingen kontrakt eller formelt tilbud kan tilbys på nåværende tidspunkt.

Altså, om man ikke kan ansette noen kunne man vel spart seg utgiftene ved annonsering og ukesvis med intervjuer og eposter. Her lukter det tid & penger ut det proverbielle vinduet.

4 intervjuer fordelt på telefonintervju og fysiske intervjuer, med gode tilbakemeldinger underveis og gradvis mer og mer spennende forespeilede oppgaver. Til slutt kommer beskjeden om jeg er den beste kandidaten og at valget er tatt....men ingen kontrakt eller formelt tilbud kan tilbys på nåværende tidspunkt.

Altså, om man ikke kan ansette noen kunne man vel spart seg utgiftene ved annonsering og ukesvis med intervjuer og eposter. Her lukter det tid & penger ut det proverbielle vinduet.

Her er det nok noe som må gå gjennom "diverse råd og fagforeningsgodkjenninger". Den avdeling som trenger personen har gjort sitt valg. Det trenger ikke være negativt.

Det rådene og fagforeningene vil (har lov ) til å passe på er formaliteter.

Er det noen andre som egentlig var bedre? Les kameraderi.
Noen som ikke fikk prate/ ble motarbeidet på intervjuet?
Har ikke foretrukket kandidat alle ønskede kvalifikasjoner (stillingsannonse mot innholdet i intervjuet)
Etc

Helt klart, så ønsker potensielle arbeidsgiver å holde deg varm. Det er papirarbeid som gjenstår. dette kan ta tid, spesielt i det offentlige. Men kan gå fort om ønskede sjef har mulighet til å forfølge saken.

Ingen grunn til IKKE å velge et annet tilbud om det kommer før, men dette er ikke nødvendigvis negativt eller dårlig fra intervjuet. (Been there!!)

8