Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Dersom denne gikk for NOK 74 300, så tør jeg påstå at kjøper gjorde en god deal!

Merk vilkårene: "6.9 Kjøpesummen Det aksepterte budet, inkludert eventuelle salgsomkostninger og eventuell merverdiavgift, utgjør endelig kjøpesum ("Kjøpesummen").

Klønete ordlagt. "Inkludert". Burde nok stått "pluss"
 
Merk vilkårene: "6.9 Kjøpesummen Det aksepterte budet, inkludert eventuelle salgsomkostninger og eventuell merverdiavgift, utgjør endelig kjøpesum ("Kjøpesummen").

Klønete ordlagt. "Inkludert". Burde nok stått "pluss"

Poeng. Samtidig fremgår det av teksten at "Auksjonen.no AS er ikke selger av objektene hos www.auksjonen.no.". Så spørsmålet er vel da hvem som er selger, og om selger er avgiftspliktig. Eller?
 
Nå leste jeg bare kjapt over tidligere i dag, men slik jeg forsto det var det kun auksjonsgebyr (199,-) som kom i tillegg. Moms var inkludert. Det sto dog noe som "minstepris ikke var oppnådd, men at den likevel kunne bli solgt" ved auksjonslutt.
 
Jeg stoler ikke på et aksjonshus. For uoversiktlig - både med tanke på pris - og vilkår - og ansvar hvis noe ikke er riktig med armbåndsuret man kjøper. Stay away.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jepp. Det var "Selges som den er"-klausulen uten å ha sett uret selv som gjorde at jeg holdt meg unna til slutt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Vel, de beste kjøpene mine var de hvor jeg tok mest risiko - og det var de dårligste også. Bankers kommer ofte med en premium pris. Når det er sagt så har jeg aldri sett noe som fristet på auksjonen dot no.
 
God morgen! Som flere sikkert har fått med seg så er jeg på utkikk etter sub. Så da jeg ble tilsendt denne annonsen i dag morges hev jeg meg på tlf. (Ref. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70462865)
Litt background: Kvinnen selger klokkene (Hun har flere ute) for sin spanske far, uret er ikke norsk, hadde ikke boks, har kanksje garantibevis som jeg skal få tilsendt kopi av ila dagen.
Stakkars dama har fått inn 20 sms og det trippelte i innboksen siden kl 07 i morges (;
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
God morgen! Som flere sikkert har fått med seg så er jeg på utkikk etter sub. Så da jeg ble tilsendt denne annonsen i dag morges hev jeg meg på tlf. (Ref. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70462865)
Litt background: Kvinnen selger klokkene (Hun har flere ute) for sin spanske far, uret er ikke norsk, hadde ikke boks, har kanksje garantibevis som jeg skal få tilsendt kopi av ila dagen.
Stakkars dama har fått inn 20 sms og det trippelte i innboksen siden kl 07 i morges (;


Jeg er absolutt ingen ekspert, men ser ikke perlen på bezelen litt tvilsom ut?
 
214270

6793532374_548f4bebe0_b.jpg


eller

114300

Rolex-Oyster-Perpetual-39mm.jpg


Valgets kval... Sistnevnte er jo definitiv mer sjelden å se ettersom den er relativt ny, men er den for dressy? Begge deler jo samme kasse og identisk(?) verk. Så de sitter jo sikkert likt på hånden. Exp 1 er vel kanskje litt mer unik at den kan brukes til "alt" (pluss bedre clasp), men sliter big-time med de korte viserene...spesielt minutt :-/ Dette er jo hypet opp DELUXE , men det er jo noe i det IMO.

Evt bare gi f og gå for Milgaussen......jeg er jo tross alt elektrotekniker... :cool:

Close-Up-Milgauss1.jpg


Dumt at det er pcl
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Amund og Grendel
214270

6793532374_548f4bebe0_b.jpg


eller

114300

Rolex-Oyster-Perpetual-39mm.jpg


Valgets kval... Sistnevnte er jo definitiv mer sjelden å se ettersom den er relativt ny, men er den for dressy? Begge deler jo samme kasse og identisk(?) verk. Så de sitter jo sikkert likt på hånden. Exp 1 er vel kanskje litt mer unik at den kan brukes til "alt" (pluss bedre clasp), men sliter big-time med de korte viserene...spesielt minutt :-/ Dette er jo hypet opp DELUXE , men det er jo noe i det IMO.

Evt bare gi f og gå for Milgaussen......jeg er jo tross alt elektrotekniker... :cool:

Close-Up-Milgauss1.jpg


Dumt at det er pcl

Mitt valg hadde vært 214270 all the way!;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Amund og Chronodiver
Damn. Jeg fyller straks 40, og har spart opp til en liten bursdagsgave til meg selv: Min første Rolex - en 114060 som i følge Jørgensen i Tromsø snart ankommer i kongeriket. Men nå har jeg plutselig los på flere litt rimeligere klokker (Nomos weltzeit eller Club Auto, Tudor BBB, Seiko SRP777 m.fl.), og begynte plutselig å lure på om subben er verdt pengene. Kan en av dere kjennere si at jeg må ta meg sammen, og at jeg ikke kommer til å angre på å kjøpe en Sub?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og O.S.P
Damn. Jeg fyller straks 40, og har spart opp til en liten bursdagsgave til meg selv: Min første Rolex - en 114060 som i følge Jørgensen i Tromsø snart ankommer i kongeriket. Men nå har jeg plutselig los på flere litt rimeligere klokker (Nomos weltzeit eller Club Auto, Tudor BBB, Seiko SRP777 m.fl.), og begynte plutselig å lure på om subben er verdt pengene. Kan en av dere kjennere si at jeg må ta meg sammen, og at jeg ikke kommer til å angre på å kjøpe en Sub?

Kjøpte en 114060 selv i fjor sommer.
Var ganske usikker på om dette var riktig ur for meg de første 24 timene. Var skeptisk til de tjukke "lugsene".
Har ikke angret siden den gang.
Det er et allsidig ur som passer de fleste anledninger. Alt fra dress (ja, vet at dette er fyfy) til langt røffere omgivelser.

Om "Suben" ikke skulle være noe for deg så er 114060 ganske lett å bli kvitt uten tap, eller med evt. gevinst.
 
  • Liker
Reaksjoner: oblande
Damn. Jeg fyller straks 40, og har spart opp til en liten bursdagsgave til meg selv: Min første Rolex - en 114060 som i følge Jørgensen i Tromsø snart ankommer i kongeriket. Men nå har jeg plutselig los på flere litt rimeligere klokker (Nomos weltzeit eller Club Auto, Tudor BBB, Seiko SRP777 m.fl.), og begynte plutselig å lure på om subben er verdt pengene. Kan en av dere kjennere si at jeg må ta meg sammen, og at jeg ikke kommer til å angre på å kjøpe en Sub?

Ta deg sammen ;)