Ronny Olsen "ronnanol"

Jeg våkner opp og blir helt kvalm i magen.

Jeg har på onsdag sendt 5000 + min IWC Aquatimer 3548 oppover til ronnanol og venter på å motta hans IWC Aquatimer 3568.

All korrespondanse i prosessen har hittil vært meget god. Da er det bare å vente og se hva pakken jeg mottar inneholder.
Etter sporingsnummeret å regne, ankommer pakken på mandag!

Jeg vil tro handelen går greit Rovers, hvis det skulle vise seg at ronnanol er en scammer, tror jeg neppe han sender en "stein" innenfor Norges grenser. Norge er et lite land osv.. I utlandet derimot, kan man kanskje lettere slippe unna?

Jeg har selv vært i kontakt med selger tidligere vedrørende salg av ur, men har ikke gjennomført handel men ham. Han svarer raskt og greit, ingenting å si på det . Hvis det skulle vise seg at ronnanol er en uærlig sjel er det vel en strategi å opparbeide seg et godt renymé på diverse forum, slik at tillit bygges og folk stoler på vedkommende. Før han en vakker dag kliner til med en stein eller flis.. Understreker at dette kun blir spekulasjoner, men er heller ikke usannsynlig etter de siste opplysninger i saken.

Mogens har også et godt poeng, PAM 312 hadde han trolig fått solgt innen én uke på K&S på TS.
 
Huff, dette var en trist sak. Klart man ikke skal utpeke syndere på tynt annenhånds grunnlag, men husk at man skal være like forsiktig med å frifinne folk også.

Klokker skumle greier å handle med, og alt dreier seg om tillit mellom partene. Når noen misbruker denne tilliten, stikker det dypt både i sjela og lommeboken. Personlig tør jeg ikke bruke mye penger på annet enn F2F og AD.

Håper dette løser seg for den uskyldige part.
 
Hmm. Kjedelig sak, ja. Uansett hvordan utfallet blir, jeg er usikker på om vi noengang kommer til å få klarhet i hva som egentlig har skjedd her, typisk sak som bare forsvinner - så har det ihvertfall fått meg til å være mer aktpågiven med tanke på fremtidige kjøp/salg, og jeg regner med at en viss ronnanol ikke kommer til å få solgt flest klokker på TS i nærmeste fremtid.
 
Guffen sak dette her.:(

Kjøper på WUS må se å få forandret i signaturen sin.



Sorry. Stygt å spøke med sånt, men jeg måtte bare. Beklager.

Jeg hadde skrevet en lignende kommentar i natt, men våget rett og slett ikke å poste den. Litt tidlig for meg å bli stemplet som en kødd. ;) Men veldig morsomt.
 
FACEBOOK...

Dette ser ikke veldig bra ut for ronnanol sin del, nei:(

Tok meg den frihet til å finne Ronny Olsen på facebook, mange Ronny Olsen her i Norge, men jeg fant den korrekte:)

http://www.facebook.com/profile.php?id=570696352

Skjegget går overens med det vi ser i videoen, og han bor Rognan som stemmer med adressen i de forskjellige sakene. I Bretilingskaken var det også en kvinne fra Norge som kom opp, Rachel Angler. Det viser seg at Rachel Angler og Ronny er i et forhold ut i fra facebook-profilen.

Det er altså veldig tvilsomt at det er Ronny Olsen sin identitet som blir misbrukt....
 
Redigert av en moderator:
Dette er jo rene påskekrimmen, og jeg har inntil nå fulgt spent med fra sidelinjen. Håper det går bra for alle dere som er involverte!

For meg ser det ut som om dette er en sak for både skattemyndighetene, politi og forsikringsselskaper.

Hvis beskyldningene og informasjonen som er samlet inn her er riktig, som det dessverre begynner å se ut som, så er det sendt klokker til Sverige for å slippe moms, forsøk på forsikringssvindel og tyveri.

Sannsynligvis er det lite hjelp å gå til politiet, men hadde vært en glimrende sak for TV2 Hjelper deg. Sannsynligvis er tollmyndigheter og forsikringsselskaper mer på hugget.

Uansett har jeg fått meg en tankevekker om hva som gjelder ved kjøp og slag av dyre gjenstander, man kan aldri være for forsiktig! I tillegg er det fantastisk å se samholdet og entusiasmen til klokkevenner verden over, som jobber for å komme til bunns i saken. På nettet legger man spor over alt og det lønner seg å ha rent mel i posen.
 
Så oppsumert så har han fått $5700 av William fra WUS for sin PAM 312, i tillegg til å ha solgt den til en annen på WUS ser det stygt ut som. Han har forsøkt skamme selger av en Breitling via breitlingsource (ref sjangseløs Oscar performance med oppakking av sten) Og han har byttet klokker med to forummedlemmer her inne, som det fortsatt gjennstår og se om vil motta noe i retur for sine klokker. Og vi snakker jo ikke noen Seiko fiver´s her heller akkurat ...
Og er dette riktig (som jeg ikke ser noen grunn til å misstro) så er det sikkert mer også.

Håper virkelig han får svi for dette, og det ikke stopper med kun bad-rep på diverse forum. Men at dette er mat for politiet, eller til og med kanskje TV2 hjelper deg som var foreslått her
 
Det verste er at det ser ut til at det er en enkel måte å svindle folk på. Eneste grunnen til at det ikke skjer oftere, er at vi har lært at 'sånn gjør man bare ikke'. Klokkeverden er nødt til å få klarhet i slike ting, siden alt av salg og forsendelse av klokker er basert på tillit.
 
Tar ikke stilling til hvem som er skyldig her, selv om innleggene i denne tråden peker i en sannsynlig retning.
Uavhengig av denne saken skulle jeg ønske svindlere ble tatt så j..... at de aldri hadde mulighet til å glemme.
Noen steder i verden har de kommet litt lenger enn oss, de kapper f.eks. handa av tyver.
Veldig trist og leit for den som blir lurt og ødeleggende for oss andre som blir skeptiske ifht å handle over landegrensene.
Håper inderlig nevnte pågående byttehandler går som de skal.
 
Syntes vel en kommentar fra ronnanol hadde vært på sin plass... Kom igjen, la oss høre din side av saken...
 
Veldig mye vi kan spekulere i her, men som sagt før er det relativt enkelt å kjøre en slik scam om behovet for umiddelbar cash er stort nok og det behovet veier tyngre enn konsekvensen av scammen.

Her er det jo for så vidt ting som kan tyde på at kjøper av Breitlingen her sitter på en stjålet klokke selv om han på alle måter har handlet i god tro. Dette er noe som bør sjekkes ut av de impliserte ASAP.

Bare basert på mistankene som luftes her nå bør politiet innvolveres. Enten fordi Ronny Olsen er en svindler eller fordi noen over lengre tid har misbrukt identiteten hans i ekstremt stor grad.
 
Bare basert på mistankene som luftes her nå bør politiet innvolveres. Enten fordi Ronny Olsen er en svindler eller fordi noen over lengre tid har misbrukt identiteten hans i ekstremt stor grad.
Godt poeng. Her er det noe som ikke er slik det skal være. Jeg vil absolutt ikke mene noe om hvem som har gjort urett her, men ja..

Håper det går bra med dere som har en pågående handel.